فتح الهی مطرح کرد؛

رفع نیازهای دیرینه ساکنان جزیره قشم منطبق بر ملزومات توسعه پایدار و متوازن

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طی ماه های گذشته علاوه بر شناسایی و انجام اقداماتی جهت بهبود وضعیت زیرساخت های جزیره قشم و رفع نیازهای جامعه محلی، خوشبختانه شاهد رشد چشمگیری در حوزه های مختلف اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری بوده ایم.

به گزارش فرینا، افشار فتح الهی در جلسه شورای مدیران منطقه آزاد قشم با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، اظهار داشت: توجه ویژه به نیازهای ساکنان جزیره قشم و رفع مشکلات جامعه محلی منطبق بر زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه پایدار و متوازن در منطقه مهمترین اولویت مدیریت منطقه آزاد قشم در ماه های گذشته بود.
وی با اشاره به کسری 20 هزار مترمکعب آب برای رفع نیاز ساکنان جزیره، ادامه داد: با مشارکت سازمان منطقه آزاد قشم و وزارت نیرو و پس از جانمایی برای احداث آب شیرین کن های جدید، برای تولید 22 هزار مترمکعب آب برای رفع نیاز ساکنان بخش های مختلف جزیره برنامه ریزی شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: همچنین برنامه های خوبی برای بهسازی وضعیت محورهای مواصلاتی جزیره قشم پیش بینی شده که هم اکنون با سرعت خوبی مراحل مختلف طراحی و اجرا را طی می کنند.
فتح الهی با بیان اینکه از ابتدای تاسیس منطقه آزاد قشم هیچ برنامه ای برای حل مشکل مسکن در جزیره اجرایی نشده، افزود: هم اکنون مراحل طراحی اولیه پروژه مسکن جوانان جزیره قشم در 15 روستای جزیره آغاز شده و امیدوار هستیم که تا پایان سال شاهد آغاز این طرح در تمام شهرها و سایر روستاهای جزیره قشم باشیم.
وی تصریح کرد: طی ماه های گذشته برنامه های خوبی برای حمایت از بخش تولید و بازرگانی اجرایی شده و موضوع تهیه پیوست های فرهنگی برای اجرای طرح های اقتصادی با مشارکت و حمایت جامعه محلی قشم در حال انجام است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه دریافت کارت سبز ژئوپارک جهانی قشم از یونسکو و معرفی این ژئوپارک را به عنوان الگو برای سایر ژئوپارک های جهان را نتیجه تلاش تمامی بخش های سازمان بویژه مدیریت ژئوپارک قشم و همراهی جامعه محلی دانست.
به گفته فتح الهی؛ در 5 ماهه ابتدای سال جاری ارزش تولیدات صنعتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 202 درصد، ارزش صادرات بیش از 494 درصد، ارزش سرمایه گذاری های صورت گرفته بیش از 512 درصد رشد نشان می دهد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در پنج ماهه ابتدای امسال بیش از 500 هکتار از اراضی خالصه رفع تصرف شده و بیش از 5 هزار میلیارد تومان به بیت المال برگشته است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو