رئیس کل سازمان خصوصی سازی مطرح کرد؛

با تغییر قواعد می توان خلق ثروت کرد

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: با تغییر برخی قواعد موجود می توان در مناطق آزاد کشور خلق ثروت کرد.

به گزارش فرینا، حسین قربانزاده با حضور در جلسه شورای معاونین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد گفت: کسانی که ثروت خلق می کنند و سرمایه خود را به جای بکارگیری در سفته بازی و امثالهم وارد بازار کار و اشتغال می کنند باید پاداش بگیرند.
قربانزاده افزود: ارزشمندترین دارایی دولت نه پول بلکه قاعده گذاری درست و هموار کردن مسیر سرمایه گذاران و بخش خصوصی بخصوص در مناطق آزاد است.
وی به بنگاه های سودده و کارآفرین بخش های خصوصی در مقایسه با شرکت های دولتی زیان ده که در برابر خصوصی سازی مقاومت می کنند اشاره کرد و گفت: باید با واگذاری شرکت های دولتی زیان ده که از ظرفیت های بالقوه و بالفعل خود به نحو شایسته استفاده نمی کنند زمینه توسعه اشتغال، کارآفرینی و بهره وری آنها را فراهم کرد.
 رئیس کل سازمان خصوصی سازی همچنین برلزوم شفاف سازی صورت های مالی شرکت های دولتی تاکید کرد و افزود: با شفاف سازی بهتر می توان درباره واگذاری این شرکت ها تصمیم گیری کرد و البته همیشه در این زمینه مقاومت هایی صورت می گیرد.
قربانزاده با تاکید بر اینکه دولت باید نقش پدر را در اقتصاد داشته باشد و نه رقیب بخش خصوصی، گفت: هر چه بخش خصوصی قوت بیشتری بگیرد، دولت از مزایای مختلف آن مانند مالیات و کارآفرینی آن استفاده می کند و به نوعی می توان گفت دولت بالنده تر می شود.
وی با بیان اینکه قرارگرفتن شرکت ها در فهرست واگذاری به معنای منجمد کردن کارهای آن شرکت نیست افزود: اتفاقاً با این وضعیت سرمایه گذاری در آن شرکت باید جذابتر شود و شرکت های دولتی نباید در این باره مقاومت کنند.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی در پایان گفت: هرجا که سهم دولت در شرکت های اقتصادی کمتر شده، سودآوری آنها بیشتر شده است.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو