جدیدترین خبرها از راه اندازی منطقه آزاد مهران

مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران با اشاره به نقش کلیدی این مرز در ترانزیت، صادرات انواع محصولات و خدمات فنی مهندسی و همچنین اعزام زائران ایرانی و کشورهای همسایه به کشور عراق گفت: تاکنون چندین سرمایه گذار با طرح های تولیدی صادرات محور و طرح های ویژه گردشگری و خدماتی، آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد مهران اعلام کرده اند.

به گزارش فرینا، نورالدین رحیمی با اشاره به اینکه مکاتبات تملک اراضی منطقه آزاد مهران با سازمان های مختلف نظیر منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک را آغاز کرده و پیگیریم، افزود: وسعت منطقه آزاد مهران 7800 هکتار پیش بینی شده است.

رحیمی گفت: اختصاص شناسه ملی پایگاه داده های اشخاص حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از پیش نیازهای تملک اراضی است که انجام شده است.

وی با بیان اینکه مطالعات طرح جامع نیز آغاز شده است، افزود: مطالعه طرح جامع 30 درصد پیشرفت داشته است.

مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران با بیان اینکه برای ایجاد زیرساخت در این منطقه نیاز به هزار میلیارد تومان بودجه است گفت: برای کسب این اعتبار از سه طریق درحال مذاکره و پیگیری هستیم.

رحیمی گفت: با توجه به اینکه در آستانه سفر رئیس جمهور به استان ایلام هستیم پیشنهاد داده ایم بخشی از این اعتبار از محل اعتبارات مصوب این سفر تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه همزمان از طریق نمایندگان مجلس پیگیر اختصاص بودجه در قالب لایحه بودجه سال آینده کل کشور نیزهستیم افزود: از دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد هم پیگیر خواهیم کرد تا بخش دیگری  ازاین اعتبار جذب شود.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :