عبدالملکی: تکمیل زیرساخت های بین المللی سازی مناطق آزاد ضرورت توسعه آنها است

مشاور رییس جمهور و  دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: تکمیل زیرساخت های نرم و سخت افزاری بین المللی سازی این مناطق لازمه نقش آفرینی آنها در دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی است.

به گزارش فرینا، حجت الله عبدالملکی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری جزیره کیش اظهار کرد: بهره وری حداکثری مناطق آزاد در راستای توسعه اقتصادی پایدار از تاکیدهای رییس جمهور است و باید در این مسیر برنامه ریزی برای مردمی و جهانی کردن این مناطق انجام شود.

عبدالملکی اضافه کرد: به منظور مردمی کردن مناطق آزاد باید در سه محور شامل فعالان اقتصادی، ساکنان این مناطق و تمام مردم ایران اهداف خود را پیش ببریم چراکه معتقدیم این سه گروه بهره برداران اصلی این مناطق هستند.

وی یادآور شد: گره گشایی از کار سرمایه گذاران، ایجاد فضای کسب و کار پر رونق و حذف بروکراسی های ناثواب از جمله رویکردهایی است باید در راستای مردمی سازی در دستور کار مدیران سازمان های مناطق آزاد و دستگاه های اجرایی مستقر در آنها باشد.

مشاور رییس جمهور افزود: در نتیجه اقدامات انجام شده باشد در مرحله اول مردم بومی هر منطقه تحت تاثیرات مثبت مناطق آزاد قرار بگیرند و در نهایت این بهره وری را به سمت تمام مردم ایران سوق دهیم تا آنان نسبت به این مناطق تعصب و عرق داشته باشند و آنها را راهگشای مسایل اقتصادی کشور بدانند.

عبدالملکی با بیان اینکه رویکرد بین المللی کردن مناطق آزاد بر اساس سیاست های نظام و دولت در دستور کار است گفت: این رویکرد با هدف تحقق ماموریت اصلی این مناطق در تبدیل شدن به درگاه اقتصادی فرا ملی و تقویت دیپلماسی ایران پیگیری می شود.

وی افزود: در این زمینه نیز جذب سرمایه گذاری های خارجی با همکاری بخش خصوصی فعال در مناطق آزاد، ایجاد زیرساخت های نرم و سخت افزاری اقتصادی بین المللی از جمله پیگیری تاسیس بانک آفشور، بیمه و بورس بین المللی، برقراری خطوط ارتباطی بین المللی هوایی، دریایی و زمینی از دستورکارهای مدیران دبیرخانه و سازمان های ذیل آن است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی همچنین بر تدوین فرصت های سرمایه گذاری ویژه سرمایه گذاران خارجی به همراه اخذ تمامی مجوزهای لازم تاکید کرد و گفت: برای جذب سرمایه های لازم این فرصت ها در سفرهای خارجی مقامات کشور اقدمات لازم از سوی دبیرخانه انجام می شود.

حجت الاسلام علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش هم در این نشست با اشاره به لزوم تقویت نگاه فرهنگی در جزیره با اولویت اجرای سیاست‌های بیانیه گام دوم در جزیره کیش افزود: نگاه مسوولان به کیش باید نگاهی فرهنگی باشد و راهبرد کلان و چشم انداز فرهنگی ان نیز تدوین شود.

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت جزیره کیش نیز در این جلسه تغییر و تحولات مدیریتی، وضع قوانین و مقررات مغایر با قوانین و مقررات مناطق آزاد و توجه و بکارگیری نکردن متخصصان و افراد باسابقه محلی در پست‌های مدیریتی را از جمله مشکلات مهم ساکنان و سرمایه گذاران جزیره کیش اعلام و اضافه کرد: حمایت از سرمایه گذاران در راستای رشد و توسعه این منطقه آزاد ضروری 2 چندان دارد.

«حجت الله عبدالملکی» روز سه شنبه (15 آذرماه) در سفری دو روزه به منطقه آزاد کیش، از روند پیشرفت پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش، بندر مسافری جزیره، شرکت همانند ساز بافت، شرکت تولید مبلمان صادرات محور کیش چوب و نخستین زمین چمن هیبریدی که برای نخستین بار در کشور با ترکیبی از چمن مصنوعی و طبیعی در جزیره اجرا شده است بازدید کرد.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :