در 9 ماهه امسال محقق شد؛

افزایش صادرات محصولات تولیدی از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در نشست مشترک مدیران صنعت نفت با آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، از افزایش 50 درصدی صادرات منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نسبت به مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش فرینا، نشست مشترک مدیران مدیران صنعت نفت و پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر برگزار شد.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر در این نشست تولید انرژی را محرک تولید اقتصادی برشمرد و گفت: جهان سلطه در پی آن است تا ایران اسلامی را در زمینه تامین انرژی هسته ای و فسیلی وابسته خود نگه دارد اما با یاری شما متخصصان صنعت نفت ما در این صنایع دانش بنیان و مستقل خواهیم شد.
آیت الله صفایی بوشهری افزود: باید با تولید دانش بنیان در زمینه صنایع نفت و گاز از خام فروشی در این صنعت فاصله بگیریم و با بهره گیری از ظرفیت عظیم خدادادی کشور تمدن ایران اسلامی را شکل دهیم.
وی همچنین گفت: وقتی دانشی را در کشور بومی کنیم حتی اگر به عرصه تولید صنعتی نرسد می توان با فروش این دانش نیز برای کشور درآمدزایی کنیم و صنعت نفت با حضور شما متخصصان این ظرفیت را دارد تا به عنوان صنعت شاخص در این کشور معرفی شود. 
در این نشست مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در گزارشی از افزایش 50 درصدی صادرات در این منطقه ویژه اقتصادی نسبت به مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در بحث صادرات 9 ماهه نخست سال 1401  از بیش از 18 میلیون تن صادرات از این منطقه نزدیک به 10 میلیارد دلار درآمد نصیب کشور شده است.
سخاوت اسدی، همچنین از کاهش 600 میلیون دلاری واردات از منطقه پارس جنوبی خبر داد که 87 هزار تن کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :