واگذاری 160 هکتار زمین به 3500 جوان جزیره قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در اجرای طرح مسکن جوانان جزیره، نیت خدمت به مردم و تحقق شعار دولت سیزدهم است.

به گزارش فرینا، افشار فتح الهی در مراسم کلنگ زنی ششمین مرحله طرح مسکن جوانان جزیره واقع در روستای دیرستان که با حضور احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، شیخ محمدعلی امینی، مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت بندرلنگه، شهریار نوری زاده، مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان و جمعی از مسوولان سازمان و شهرستان برگزار شد، بیان داشت: با انجام کلنگ زنی مرحله ششم طرح مسکن جوانان جزیره، تاکنون 160 هکتار زمین در 38 روستا به 3500 جوان فاقد مسکن واگذارشده است.

فتح الهی ضمن تقدیر از همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط، پیاده‌سازی طرح مسکن جوانان جزیره را الگویی موفق از کار همدلانه بین نهادها دانست و افزود: ما به‌عنوان سازمان منطقه آزاد قشم خواهان همکاری ارگان‌های استانی و کشوری در بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود به نفع مردم و برای خدمت به ساکنان جزیره هستیم.

وی ادامه داد: در یک‌ساله اخیر تلاش کردیم ریل‌گذاری صحیحی در سازوکار سازمان انجام دهیم تا هر مجموعه‌ای بعد از ما، موظف به حرکت در این مسیر برای خدمت به مردم باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از تلاش‌های احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان برای پیگیری طرح تحقیق و تفحص از این سازمان قدردانی کرد و گفت: مسوولان باید بیاموزند که در این نظام، مدیریت جزو حقوق فردی نیست و عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهند.  

**صاحب‌خانه کردن جوانان کاری بزرگ است

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: برای صاحب‌خانه کردن جوانان جزیره، عزم و همتی بزرگ لازم بود که تنها در این دولت جامه عمل پوشید.

احمد مرادی، از پیگیری‌های فتح الهی برای به ثمر نشاندن این طرح تجلیل کرد و افزود: باید از همه سطوح مدیریتی که در این راه همکاری کردند، تقدیر کرد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: همه مزایای جزیره متعلق به مردم است و نباید اجازه داد حقی پایمال شود.

**تقدیر ویژه از مسئولان منطقه آزاد قشم 

شیخ محمدعلی امینی، مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت بندرلنگه در ادامه این مراسم ضمن تقدیر ویژه از مسئولان منطقه آزاد قشم برای توجه به موضوع مسکن برای جوانان جزیره گفت: در سراسر استان، بهترین اقدام از سوی منطقه آزاد قشم انجام‌شده و امروز آخرین مرحله واگذاری زمین‌ها به روستاییان به اتمام رسیده و سپس این طرح در شهرهای جزیره به اجرا درمی‌آید.

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان نیز در این مراسم گفت: گران‌ترین محصول سبد هر خانواده، مسکن است که به لطف و همکاری نهادهای مختلف این مهم در جزیره قشم به‌خوبی محقق شده است.

شهریار نوری زاده، با اشاره به برگزاری جلسات ماهانه توسط سازمان منطقه آزاد قشم و بنیاد مسکن شهرستان تأکید کرد: در انتخاب زمین‌های واگذارشده در این طرح، رضایتمندی مردم اولویت نخستی بود که توسط دکتر فتح الهی موردتوجه ویژه قرار داشت.

به گفته نوری زاده، ارایه تسهیلات کم‌بهره از سوی بانک‌ها با پیگیری‌های شخص ریاست جمهوری نیز به نتیجه رسیده و تاکنون 450 نفر برای دریافت این تسهیلات برای ساخت مسکن اقدام کرده‌اند.

گفتنی است، در ششمین مرحله کلنگ زنی طرح مسکن جوانان جزیره به وسعت 109 هزار و 500 مترمربع، 219 جوان در دو روستای جزیره صاحب مسکن می‌شوند. 

طرح مسکن جوانان جزیره قشم در روستای دیرستان به وسعت 48 هزار مترمربع برای 96 جوان و در روستای زیرانگ به وسعت 61 هزار و 500 مترمربع برای 123 جوان بومی اجرایی شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو