تسریع در روند تخلیه همزمان 8 فروند کشتی‌ حامل کالای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی(ره)

لینک کوتاه: freena.ir/detail/65528
ساعت 13:47 شنبه 1 بهمن 1401
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) گفت: روند تخلیه کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور از جمله ذرت، دانه روغنی، شکر، کنجاله‌ی سویا و جو با شتاب در مجتمع بندری امام خمینی(ره) در حال انجام است.

به گزارش فرینا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقائی اظهار داشت: در جریان تخلیه همزمان 8 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی به میزان جمعا 485 هزار و 878 تن در پای اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی(ره)، کالاهای اساسی مورد نیاز کشور با سرعت مطلوب تخلیه می‌شود.

 آقائی افزود: در جریان تخلیه‌ی این کشتی‌ها که حامل 485 هزار و 878 تن کالای اساسی از جمله ذرت، دانه روغنی، شکر، کنجاله سویا و جو هستند، از  هشت دستگاه جرثقیل و هفت دستگاه برج مکنده قدرتمند و پیشرفته به منظور تسریع در تخلیه این نوع کالاها استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین کالای حمل شده در این کشتی‌ها ذرت بود، اظهار کرد: دو فروند کشتی حاوی 133 هزار و 635 تن ذرت در اسکله‌های این بندر پهلوگرفته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) افزود: دو فروند کشتی دیگر حامل شکر به میزان 108 هزار و 340 تن و دو فروند کشتی دیگر حامل دانه روغنی به میزان 129 هزار و 798 تن در اسکله‌های این بندر پهلو گرفته است.

آقائی اظهار کرد: علاوه بر آن کشتی‎ها، دو فروند کشتی دیگر در اسکله‌های این مجتمع بندری پهلو گرفتندکه یک فروند کشتی حامل 63 هزار و 335 تن کنجاله سویا و یک فروند هم حامل 50 هزار و 770 تن کنجاله سویا و جو است.

آخرین اخبار

چابهار؛ قطب سوم پتروشیمی ایران
رئیس دبیرخانه دائمی اربعین مناطق آزاد منصوب شد
لوح تقدیر همایش «یکصد برند ملی» به منطقه ویژه پتروشیمی رسید
هیچ زمین جدیدی پیش از استقرار دولت چهاردهم واگذار نمی‌شود
نمایشگاه بین المللی کیتکس 2024 در کیش برگزار می‌شود

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو