معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم خبرداد:

تدوین طرح تفصیلی 3 شهر لافت، رمکان و طبل

لینک کوتاه: freena.ir/detail/65562
ساعت 16:10 چهارشنبه 5 بهمن 1401
معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با تصویب هیات مدیره سازمان به‌زودی مطالعات و تدوین طرح‌های تفصیلی 3 شهر لافت، رمکان و طبل آغاز خواهد شد.

به گزارش فرینا، سیدمحمد قدسی با اعلام این خبر اظهار کرد: تدوین و تصویب طرح‌های تفصیلی یکی از ضرورت‌های ارائه خدمات مطلوب شهری به شهروندان می‌باشد و از همین روی تصویب طرح تفصیلی برای تمام شهرهای جزیره در دستور کار سازمان قرار دارد.

قدسی ادامه داد: پس از تدوین طرح جامع جزیره قشم و ارسال به  دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور جهت تصویب، عملیات تدوین طرح تفصیلی 3 شهر لافت، رمکان و طبل نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌ازاین نیز طرح تفصیلی شهر سوزا پس از 8 سال و با اعلام نقطه نظرات، نمایندگان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، کشور و سازمان حفاظت از محیط‌زیست تدوین شد و در کارگروه طرح تفصیلی ماده 8 به ریاست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به تصویب رسید.

گفتنی است، طرح تفصیلی طرحی است که بر پایه ضوابط و معیارهای طرح جامع شهری، تهیه و تنظیم می‌شود که در آن به نحوه استفاده از اراضی شهری برای مناطق شهر، میزان تراکم جمعیتی و ساختمانی در واحدهای شهری، وضعیت تفصیلی شبکه حمل‌ونقل، توسعه، نوسازی، بهسازی و حل موانع شهری با تعیین دقیق مساحت زمین همراه با جزئیات پرداخته می‌شود.

آخرین اخبار

چابهار؛ قطب سوم پتروشیمی ایران
رئیس دبیرخانه دائمی اربعین مناطق آزاد منصوب شد
لوح تقدیر همایش «یکصد برند ملی» به منطقه ویژه پتروشیمی رسید
هیچ زمین جدیدی پیش از استقرار دولت چهاردهم واگذار نمی‌شود
نمایشگاه بین المللی کیتکس 2024 در کیش برگزار می‌شود

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو