در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدیدپذیر قشم انجام شد؛

امضای تفاهم‌نامه 3 جانبه توسعه و تجهیز صنعت نفت در قشم

تفاهم‌نامه 3 جانبه توسعه و تجهیز صنعت نفت مابین مرکز بین المللی رشد قشم، پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت (OICO) در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدیدپذیر مناطق آزاد، امضا شد.

به گزارش فرینا، مدیر مرکز بین‌المللی رشد قشم در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: جزیره قشم، با قرارگیری در موقعیت استراتژیک و برخورداری از 17 میدان نفتی و گازی نقش ممتازی در حوزه انرژی کشور و منطقه دارد و آینده روبه رشد این صنعت در جزیره فراهم ساختن زیرساخت‌ها را ضروری ساخته است.

فرزاد خلفی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه پایدار جزیره در حوزه انرژی، آموزش نیروی انسانی متخصص، فراهم ساختن بستر تجهیز و تعمیر صنایع نفت و گاز ضروری است و امضای این تفاهم‌نامه کمک شایانی برای دستیابی به این اهداف خواهد بود.

به گفته خلفی، همکاری مشترک در بومی‌سازی و انتقال فناوری‌های جدید حوزه نفت و انرژی و با رویکرد نیازمندی‌های منطقه آزاد قشم برای تبدیل‌شدن به هاب انرژی منطقه یکی دیگر از اهداف مهم این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: همچنین تجاری‌سازی فناوری‌های موردنیاز صنعت نفت کشور با رویکرد حوزه منطقه آزاد قشم و همکاری مشترک برای انجام کلیه خدمات مشاوره‌ای، مطالعاتی و تحقیقاتی، آزمایشگاهی، آموزشی و سایر خدمات از دیگر اهداف انعقاد تفاهم‌نامه می‌باشد.

مدیر مرکز بین‌المللی رشد قشم در پایان یادآور شد: تشکیل و فعال نمودن حلقه‌های تحقیق و توسعه به‌منظور ارتقای دانش فنی و مهارت‌آموزی نیروهای انسانی موجود در منطقه آزاد قشم نیز جزو اهداف این همکاری مشترک به شمار می‌رود.

بنابراین گزارش، این تفاهم‌نامه با حضور مختار گرشاسبی معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، امیر بیات ترک رئیس هیات مدیره شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت(OICO)، فرزاد خلفی مدیر مرکز بین‌المللی رشد قشم، مهدی نصیری مدیر نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم، داود فرهانی رییس تجاری‌سازی پژوهشگاه صنعت نفت و جمعی از فعالان این حوزه به امضا رسید.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :