کیفی سازی خدمات با رویکرد اقتصادی شدن فعالیت‌ها برنامه ویژه شرکت سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری، توسعه تجارت و صید صنعتی منطقه آزاد چابهار، از برنامه‌های آتی این مجموعه برای رونق هر چه بیشتر منطقه آزاد چابهار می‌گوید.

به گزارش فرینا، محسن علی گلشنی گفت: 99/9 درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری، توسعه تجارت و صید صنعتی مختص منطقه آزاد است. مجموعه ما، فعالیت خود را حول محورهای مختلفی تقسیم کرده است؛ در حوزه صنعتی، برنامه‌های خوبی را برای صنعت شیلات در نظر گرفته‌ایم، چرا که ظرفیت بسیار خوبی دارد. به عنوان نمونه در حوزه صنعت آبزیان، خرید و فروش آبزیان، کنسرو و فرآوری آن، همچنین نگهداری در سردخانه بخشی از اقدامات ما است.

همچنین برای رونق هر چه بیشتر این منطقه، تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان شیلات ایران و بخش‌های مختلف انجام داده‌ایم که با توجه به ظرفیت‌های ویژه صید و صیادی در منطقه چشم انداز روشنی در جذب سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال خواهد داشت. ایجاد و راه‌اندازی شهرک‌های تخصصی، مانند شهرک خرما، پتروشیمی و... را در دستور کار قرار داده‌ایم.

با کمک دانشگاه‌ها و سرمایه‌گذاران نیز برنامه‌های مختلفی تدوین شده است؛ در ارتباط با مسائل دانش بنیان با دانشگاه‌های بین‌المللی چابهار مذاکرات مطلوبی صورت گرفته است. تا بتوانیم زمینه و بستر حضور هرچه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان و نوآور را در فعالیت‌های اقتصادی و زیربنایی فراهم کنیم.

با ایجاد بستر و ظرفیت لازم در مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری وظیفه نگهداری و ساماندهی فضای سبز منطقه را در شرکت‌های وابسته ایجاد کردیم و هدف از آن احیای فضای سبز موجود و توسعه این فضا در کل محدوده منطقه آزاد است؛ همچنین در خصوص زیرساخت‌ها، فضای سبز، آب و برق و جمع‌آوری آب‌های سطحی نیز اقداماتی صورت گرفته است.

گلشنی، در خصوص برنامه‌های منطقه برای توسعه اشتغال گفت: اشتغال یکی از سیاست‌های دولت مردمی و جزء اهداف اصلی مناطق آزاد محسوب می‌شود؛ به همین دلیل ایجاد بستر و زمینه اشتغال در این منطقه اولی‌ترین مسئله است؛ اما طبیعتا مشکل کمبود نیروی انسانی در تمام ظرفیت‌ها و بخش‌های مختلف وجود دارد که با هماهنگی انجام شده در خصوص آموزش نیروی متخصص برای نیازهای آتی برنامه‌ریزی لازم انجام گرفته است.

در خصوص مسکن نیز در تلاش هستیم این مشکل را با ساخت واحدهای مسکونی و ایجاد مشوق‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری، توسعه تجارت و صید صنعتی منطقه آزاد چابهار، در خصوص اقدامات در حوزه خدمات گردشگری و اجتماعی نیز اشاره کرد: موسسه توسعه گردشگری با مشارکت فعالین اقتصادی و گردشگری راه‌اندازی شده است تا بتواند بسترهای لازم برای پذیرش گردشگر و جذابیت سفر ایجاد کند؛ همچنین برپایی نمایشگاه‌های مختلف، برگزاری مراسم و جشنواره‌ها ملی و بین‌المللی از دیگر برنامه‌های این موسسه است.

همین‌طور مرکز نمایشگاه و همایش‌های بین‌المللی به عنوان یک ظرفیت ویژه نمایشگاه از دیگر ابزارهای مهم برای ایجاد جذابیت و برپایی رویدادهای تخصصی در چابهار است که برنامه‌ریزی لازم برای برپایی رویدادها نمایشگاه‌های تخصصی با پایان دوره بیماری منحوس کرونا انجام گرفته است.

گلشنی، به توجه جدی منطقه به مقوله ورزش و حمایت از ورزشکاران بومی اشاره کرد و افزود: مؤسسه فرهنگی و ورزشی، راه‌اندازی شده است تا استعدادهای ورزشی مردمان منطقه مکران که دارای رتبه‌های برتر ملی و بین‌المللی هستند را مورد حمایت قرار دهد. در حوزه ورزشی استعداد‌های درخشانی در جنوب استان، از جمله رشته‌های کریکت، ورزش‌های آبی ساحلی، فوتبال، فوتبال ساحلی و موج سواری داریم، از برنامه‌های مهم موسسه حمایت از این استعدادها و نخبگان ورزشی است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو