از سوی وزیر اقتصاد در نشست با مدیران عامل بانک ها مطرح شد؛

تاكید بر تامین نیازهای خرد در دو ماه پایانی سال توسط شبكه بانكی كشور

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست با مدیران عامل بانکهای دولتی، ضمن تاکید بر اهمیت رعایت سقف های ترازنامه ای تعیین شده از سوی بانک مرکزی توسط بانک ها، گفت: با توجه به اینکه کمتر از دو ماه به پایان سال باقی مانده و قطعا در این مدت نیازها و مراجعات به شبکه بانکی کشور افزایش خواهد یافت، پیشنهاد وزارت اقتصاد این است که فعلا جز پروژه های خاص و ویژه، تا پایان سال تمرکز بانک ها و ظرفیت شبکه بانکی کشور متوجه تامین نیازهای خرد باشد تا در این ایام به ویژه در اسفند ماه نیازهای خرد مردم، بدون وارد شدن آسیب به سقف ترازنامه ای بانک ها تامین شود.

به گزارش شادا، سیداحسان خاندوزی در ابتدای این نشست بر اهمیت مراعات مقررات مربوط به نرخ سود سپرده های بانکی توسط بانکها و حفظ تناسب سود سپرده و تسهیلات تاکید کرد و گفت: اگر قرار باشد نرخ های کنونی به نرخ کف تبدیل شود، قطعا مدیران عامل بانکها که امروز در این نشست حضور دارند باید در این زمینه مراقبت کنند تا این اتفاق به هیچ وجه رخ ندهد.

خاندوزی با تاکید بر برخورد با شعب و در رده های بعدی با معاونین و حتی مدیران عامل بانکها در صورت تخطی از این دستورالعمل گفت: امیدوارم با اجرای درست و کامل مقررات مربوط به نرخ سود، در آینده مجددا شاهد رقابت و مسابقه در این زمینه نباشیم.

وی در ادامه با اشاره بر لزوم رعایت انضباط ارزی توسط شرکت های زیر مجموعه بانک ها گفت: بانک ها باید در زیر مجموعه های خود به ویژه صرافی ها و شرکت های دارای فعالیت ارزی نظارت کامل کنند تا حتما فعالیت های این مجموعه ها منطبق با موازین و مقررات بانک مرکزی رعایت شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، سپس به وضعیت سقف های ترازنامه ای بانک ها که از سوی بانک مرکزی تعیین شده است، اشاره کرد و خطاب به مدیران عامل بانک های دولتی حاضر در نشست گفت: کمتر از دو ماه به پایان سال باقی مانده و قطعا نیازها و مراجعات به شبکه بانکی کشور نیز در این مدت افزایش خواهد یافت.

خاندوزی افزود: پیشنهاد وزارت اقتصاد این است تا پایان سال، شبکه بانکی کشور با در نظر گرفتن سقف ترازنامه ای مصوب از سوی بانک مرکزی، فعلا علاوه بر مواردی که به عنوان پروژه های خاص و ویژه در هیات مدیره های بانک ها مطرح و مجوز آنها صادر می شود، تمرکز و ظرفیت خود را متوجه تامین نیازهای خرد نماید که بتوانیم در این ایام به ویژه در اسفند ماه نیازهای خرد مردم را تا جایی که به سقف های ترازنامه ای بانک ها آسیب وارد نشود تامین کنیم.

وی همچنین براجرای بخشش وجه التزام برای تسویه کنندگان تسهیلات تاکید کرد.

گفتنی است در این نشست دو ساعته که مدیران عامل بانکهای زیر مجموعه وزارت اقتصاد در آن حضور داشتند، طرح ها و پیشنهادات مختلفی در زمینه حمایت از قدرت خرید بازنشستگان، اعطای تسهیلات خرید و یا اعتبار خرید کالا به مستمری بگیران در ماه های پایانی سال مطرح شد که مقرر شد جزئیات و نحوه ارائه آن پس از تصویب اطلاع رسانی شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو