با کاشت 220 هزار اصله درخت مثمر، بزرگترین رویداد درختکاری کشور در منطقه آزاد ماکو آغاز شد

با کاشت 220 هزار اصله درخت مثمر در منطقه آزاد ماکو، بزرگترین آئین درختکاری کشور در این منطقه برگزار شد.

به گزارش فرینا، با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزادماکو،‌ نماینده مردم منطقه آزاد ماکو در مجلس، امام جمعه شهرستان پلدشت،‌ فرمانداران شهرستان های شوط و پلدشت،‌ مسئولین نظامی و انتظامی و سرمایه گذاران بخش خصوصی،  تعداد 220 اصله درخت مثمر به یاد 220 شهید ایران اسلامی که ثمره خون آنان امروز امنیت و پیشرفت ایران اسلامی را شاهدهستیم کاشته شد و برای 420 درخت به یاد 420 شهید منطقه آزاد ماکو (نشان نهال ایثار مزین به نام شهدای این منطقه) نصب شد.

این درختان در زمینی به وسعت 2000 هکتار از اراضی مرغوب این منطقه (دشت زیدون) که در طی چندین ماه آماده سازی شده، در حال کاشت است.

شایان ذکر است: واحد کشاورزی 2000 هکتاری کاشت گردو و پسته با سرمایه گذاری 9800 میلیارد ریالی بخش خصوصی در دشت زیدون اجراو برای 800 نفر اشغال ایجاد خواهد کرد.

همچنین یک واحد دیگر کشاورزی باغ پسته و گردو توسط شرکت آراز سبز آریا منطقه آزاد ماکو با سرمایه گذاری 1200میلیارد ریالی در دشت یارآغلی پلدشت و یک واحد کاشت مکانیزه پسته و گردوی گرمسیری  دیگر نیز به مساحت 319 هکتار توسط شرکت رایا کشت با سرمایه گذاری 960 میلیارد ریال در حال اجرا است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :