بازدید استاندار، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و نماینده از شهرستان پلدشت

در دومین روز از بهار طبیعت، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ،‌استاندار آذربایجان غربی، نماینده مردم شهرستان های ماکو، شوط ،‌پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی با حضور در شهرستان پلدشت از پایانه مرزی و روستای مرادلوی علیای این شهرستان دیدار و از نزدیک با مردم این شهرستان گفت و گو کرده و به مسائل و مشکلات اهالی پرداختند.

به گزارش فرينا، در دومین روز از بهار طبیعت، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ،‌استاندار آذربایجان غربی، نماینده مردم شهرستان های ماکو، شوط ،‌پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی با حضور در شهرستان پلدشت از پایانه مرزی و روستای مرادلوی علیای این شهرستان دیدار و از نزدیک با مردم این شهرستان گفت و گو کرده و به مسائل و مشکلات اهالی پرداختند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو مهار تورم و رشد تولید را رویکرد جدی سازمان منطقه آزاد ماکو در سال جدید عنوان کرد و گفت:‌ رشد تولید یکی از ملزومات مهار تورم است و در این راستا سازمان منطقه آزاد ماکو با برنامه ریزی نسبت به جذب سرمایه گذار و نیز حمایت از تولیدات داخلی برنامه های مهمی را برای سال جدید تدوین کرده است.

استاندار آذربایجان غربی نیز در حاشیه بازدید از مرز پلدشت گفت:‌ در پایانه مرزی پلدشت نیز شاهد رشد 10 درصدی صادرات نسبت به سال 1400 هستیم.

محمدصادق معتمدیان افزود: در مجموع پایانه های کل استان 29 درصد افزایش صادرات ثبت شده است که این نسبت در بازارچه ها رشد 40 درصدی را نشان می دهد.

معتمدیان با اشاره به روند کار در بازارچه های مرزی نیز افزود: با توجه به اختیاراتی که در سفر ریاست جمهوری به استان تنفیذ شد جلسات متعددی در شورای ساماندهی برگزار شده است که از این طریق پس از شناسایی موانع تصمیمات مهمی در رفع آنها صورت گرفت.

وي با اشاره به استقرار شبانه روزی دستگاه‌های اجرایی در مرزها و پایانه ها گفت: در سال 1402 نیز با تمام توان صادرات مشتقات نفتی را از طریق مرز پلدشت و دیگر پایانه ها ادامه خواهیم داد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :