خوش آمد بهار؛ شور و نشاط بزرگترین منطقه آزاد کشور با حضور مسافران نوروزی

منطقه آزاد زيبا و چهار فصل ماکو كه اين روزها طراوت و لطافت خاصي از بارش هاي متناوب يافته با روي باز پذيراي مهمانان و گردشگران از مناطق مختلف ايران اسلامي است.

به گزارش فرينا، مدیرعامل سازمان منطقه به اتفاق جمعي از مسئولان و مقامات اجرايي و اعضاي ستاد خدمات سفر منطقه آزاد ماکو در نخستين روز از بهار سال 1402  چاشني نواي دلنشين موسيقي محلي و با اهداي گل و شيريني به استقبال مهمانان و مسافران نوروزي در فرودگاه بین المللی ماکو رفتند.

حسين گروسي، در آيين استقبال از مسافران نوروزي در محل فرودگاه ماکو گفت: تمامي امكانات، ظرفيت ها و شرايط مطلوب براي پذيرايي و استقبال از مسافران نوروزي فراهم است.

گروسی يادآور شد: امسال با توجه به شرايط خاص و نزول رحمت الهي و باران هاي بهاري در نقاط مختلف ماکو، افزايش چشمگیر ورود مسافران و گردشگران به شهرها و جاذبه هاي ديدني منطقه آزاد ماکو پيش بيني مي شود.

وي همچنين بر ضرورت هماهنگي، انسجام و پرهيز از موازي كاري ها و ارايه خدمات بهنگام و مطلوب از سوي اعضاي ستاد خدمات سفر به ويژه نيروهاي امدادي اعم از هلال احمر، اورژانس، راهداري ، پليس راه و راهور در سطح منطقه تاكيد كرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو يادآور شد: نيروهاي امدادي در نهادهاي خدمات رسان به عنوان سفيران و پيش قراولان اصلي مواجهه با مسافران و مهمانان نوروزي هستند كه جايگاه و رسم ديرين مهمان نوازي مردمان اين ديار را به نمايش می گذارند.

گروسی، همچنين از پليس راه و راهور خواست تا تمهيدات لازم براي روان سازي ترافيك به ويژه در جاده هاي پرتردد و مناطق پرازدحام را بينديشند .

معاون فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو نيز گفت: در تعطيلان نورزي امسال در هر سه شهرستان منطقه جشن هاي باشكوه بهاري براي ايجاد طراوات و نشاط بيشتر آغاز شده و تا پایان نوروز ادامه خواهد یافت.

بهنام امیریان همچنين از برنامه ریزی برای برگزاری آئین های ویژه ماه مبارک رمضان همزمان با نوروز خبرداد.

شایان ذکر است از ابتدای سال جاری پروازهای شرکت هواپیمایی آتا وارد خطوط هوایی تهران - ماکو شد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :