سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری خبرداد:

رونمایی از 52 طرح اولویت دار سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو از معرفی 52 طرح اولویت دار و دارای مزیت اقتصادی در منطقه آزاد ماکو خبرداد.

به گزارش فرينا، فریدون فدایی دولت گفت: این 52 طرح با در نظر گرفتن محورهای کسب و کاردر این منطقه در حوزه های لجستیک و حمل و نقل، کشاورزی و دامپروری، صنعت، معدن، گردشگری، بازرگانی و خدماتی و ورزشی برای معرفی به سرمایه گذاران علاقمند به حضور در منطقه آزاد ماکو آماده شده است.

فدايي دولت ادامه داد: این طرح ها با هدف تسهیل فرآیند آغاز فعالیت سرمایه گذاری و منطبق بر نیازهای اصلی منطقه آزاد ماکو آماده شده و در آن پیش بینی میزان سرمایه گذاری و اشتغال زایی با معرفی محل اجرا لحاظ شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو خاطرنشان کرد: در مورد برخی از این طرح های اولیه علاوه بر جانمایی، بخشی از روندهای اداری مربوط به اخذ مجوزهای لازم از سایر دستگاه ها، بدون ذکر نام سرمایه گذار و مالک پروژه با هدف تسریع و تسهیل فرآیند سرمایه گذاری طی شده و پس از ارزیابی های لازم و تایید توان مالی افراد، قابلیت واگذاری و اجرا وجود دارد.

فدایی دولت با بیان اینکه در حوزه لجستیک هفت بسته سرمایه گذاری در شهرهای بازرگان، مرگنلر، شوط و پلدشت آماده شده است تصریح کرد:‌ در حوزه کشاورزی نیز 9 بسته سرمایه گذاری شامل طرح های پرورش ماهی گرم آبی، قزل آلا،‌ شیطلات، گلخانه 25 هکتاری، پرورش ملکه زنبور عسل، گیاهان دارویی و… معرفی شده است.

وی افزود: در بخش صنعت و معدن نیز 21 طرح شامل واحد تولید شیشه،‌ واحدهای معدنی، تولید پوشاک،‌مواد غذایی، پلیمر ، پلی استال و … درج گردیده است.

سرپرست معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه در بخش گردشگری 9 طرح شامل شهربازی، رستوران، مجموعه های تفریحی، پل معلق و اقامتگاه های بوم گردی طراحی شده است اضافه کرد:‌ در بخش ورزش و بازرگانی نیز 6 طرح برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو جهت معرفی به سرمایه گذاران آماده شده است.

فدايي درلت در خصوص مزیت های این منطقه برای حضور سرمایه گذاران، افزود: انرژی ارزان و در دسترس، نیروی انسانی ماهر، نیروگاه های برق ، معافیت های مالیاتی و مشوق های گمرکی در حوزه واردات مواد اولیه و ماشین آلات مربوط به راه اندازی خطوط تولید، قرار گرفتن بزرگترین مرز زمینی کشور در این منطقه بخشی از مهمترین مزایای منطقه آزاد ماکو برای حضور سرمایه گذاران است.

قابل ذکر است:  در دولت سیزدهم نگاه ویژه ای برای توسعه و پیشرفت مناطق آزاد شکل گرفته است و رییس جمهوری برای رفع مشکل دوگانگی مدیریت در مناطق آزاد دستورات صریحی صادر کرده که اجرای آن می تواند رونق اقتصادی در این مناطق را سرعت ببخشد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو