در نشست رهیافت جهاد تبیین صورت گرفت:

تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به توزیع متوازن امکانات و برنامه ها در شهرستان های منطقه

نشست رهیافت جهاد تبیین در سه روز متوالی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو،‌ ائمه جمعه، نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و علما و مبلغین اهل تشیع و تسنن در شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت برگزار شد.

به گزارش فرینا، ‌در این برنامه که به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد،‌ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به چند نکته مهم اشاره نمود و گفت: توزیع متوازن امکانات و اجرای برنامه ها بصورت متوازن در سه شهرستان ماکو،‌شوط و پلدشت از رویکرد سازمان منطقه آزاد ماکو است.

حسین گروسی گفت: شهرستان های منطقه آزاد ماکو از ظرفیت های بالقوه ای برخوردارند که برای توسعه منطقه باید تقویت شوند و برای تحقق این توسعه باید امکانات نیز به صورت متناسب توزیع شود.

گروسي، فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگ اشتغال، کار و مسئولیت پذیری جوانان توسط علما را ضروری دانست و افزود: آموزه های دین اسلام و فرهنگ غنی ما باید به سمت تشویق برای کسب روزی حلال و کار باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو بر لزوم همکاری و هماهنگی بین تمامی دستگاه ها برای تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید تاکید کرد و بیان داشت: رهنمود مقام معظم رهبری برای مهار تورم و رشد تولید یک فرض است که باید با هماهنگی تمامی دستگاه ها محقق گردد.

گروسی، بهره گیری از ظرفیت جوانان و تلفیق آن با تجربیات بزرگترها را بعنوان عامل پیشرفت خواند و در ادامه حفظ و تقویت وحدت و همدلی که بین اقوام شیعه و سنی در منطقه حاکم است را ستودنی خواند و اظهار داشت: خوشبختانه در منطقه آزاد ماکو از قدیم الایام اتحاد مثال زدنی در میان اقوام حاکم است که باید به همین روال ادامه و گسترش یابد.

وی با تاکید بر رفع مشکل مسکن جوانان و اقشار مختلف در منطقه آزاد ماکو، و تلاش برای حل این معضل را نیازمند عزمی جدی از طرف مسئولین امر دانست وگفت: امید است در سال جدید بخشی از این مهم محقق گردد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، در خاتمه ایجاد زنجیره تولیدات کشاورزی از مزرعه تا سفره و لزوم همکاری دستگاه ها برای سرمایه گذاری در این بخش را ضروری دانسته و گفت: شهرستان پلدشت از ظرفیت بی نظیر کشاورزی برخوردار است که گام های بزرگی برای آن برداشته شده است و قطعا آینده این منطقه روشن خواهد بود.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :