مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو مطرح کرد:

منطقه آزاد ماکو پیشگام تحقق رشد تولید در بخش کشاورزی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به کاشت 220 هزار اصله درخت مثمر، در منطقه آزاد ماکو گفت: شعار رشد تولید در بخش کشاورزی که امیدواریم در مهار تورم نیز تاثیر داشته باشد، در منطقه آزاد ماکو با کاشت این درختان تحقق یافته و گام بلندی در توسعه بخش کشاورزی برداشته شده است.

به گزارش فرینا، حسین گروسی افزود: با مدیریت صحیح و بهینه منابع آبی در حوزه کشاورزی منطقه آزاد ماکو و با استفاده از ظرفیت و پتانسیل شهرستان پلدشت به جهت قرار گرفتن در پایاب سد و رود ارس، امکان تولید چند برابری محصولات در این بخش میسر می‌شود.

گروسی با اشاره به اینکه نهضت کاشت 220 هزار اصله درخت مثمر در زمینی به وسعت 2000 هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه (دشت زیدون) کاشته شد اضافه کرد: مجموعه کشاورزی 2000 هکتاری کاشت گردو و پسته با سرمایه گذاری 9800 میلیارد ریالی بخش خصوصی در دشت زیدون اجرا شده و برای 800 نفر اشغال مستقیم ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: همچنین یک مجموعه دیگر کشاورزی باغ پسته و گردو توسط شرکت آراز سبز آریا منطقه آزاد ماکو با سرمایه گذاری 1200میلیارد ریالی در دشت یارآغلی پلدشت و یک مجموعه کاشت مکانیزه پسته و گردوی گرمسیری دیگر نیز به مساحت 319 هکتار توسط شرکت رایا کشت با سرمایه گذاری 960 میلیارد ریال در حال اجرا است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :