عبدالملکی: 358 پروژه سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور آماده شده است

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری _ صنعتی و ویژه اقتصادی از آماده شدن 358 پروژه و بسته سرمایه گذاری به ارزش تقریبی 240 هزار میلیارد تومان برای ارایه به سرمایه گذاران داخلی و خارجی در مناطق آزاد کشور خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار ایرنا، حجت‌ الله عبدالملکی عصر یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید سازمان منطقه آزاد قشم که در تالار وحدت این جزیره برگزار شد، اظهار داشت: مناطق آزاد برای کمک به تحقق شعار سال «مهار تورم، رشد تولید» برنامه های مدونی برای افزایش سرمایه گذاری دارد.

عبدالملکی ادامه داد: در سال 1402 ما وعده کرده ایم که به لحاظ شاخص های بهبود فضای کسب و کار، مناطق آزاد ما جزو مناطق بسیار مستعد و مناسب دنیا شوند، چون برنامه برای بهار 1402 در حال اجراست، اجازه می خواهم که نتایج آن را اواخر خرداد ماه اطلاع رسانی کنیم.

وی ادامه داد: خلاصه داستان این بهبود کسب و کار در سه کلمه «کاهش زمان ها»، «کاهش مراحل» و «کاهش مدارک» خلاصه می شود که اگر ما بتوانیم این سه مورد را به حداقل برسانیم می توانیم عنوان کنیم که فضای کسب و کار ما تا حد قابل ملاحضه ای بهتر شده است.

مشاور رییس جمهور توضیح داد: بخش دوم برنامه جهش برای سرمایه گذاری تهیه بسته های سرمایه گذاری جهت معرفی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی بود که از همکاران مان در مناطق آزاد کشور خواهش کردیم که هر منطقه 50 پنجاه بسته سرمایه گذاری شامل یک طرح توجیهی اولیه به علاوه مجوز بیلان لازم برای آغاز آن فعالیت را تهیه کنند و می دانید وقتی مجوز بیمه صادر می شود یعنی فرآیند اداری صدور مجوز طی شده است.

عبدالملکی اضافه کرد: 358 پروژه به ارزش تقریبی 240 هزار میلیارد تومان در زمستان گذشته توسط همکاران ما آماده شده است که در همین هفته های پیش رو اینها را در یک برنامه هایی جدی که در دستور کار داریم در اختیار سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار خواهیم داد و این برنامه هر سه ماه یکبار تکرار خواهد شد و به پیش خواهد رفت.

وی گفت: از این رو ما در سال 1402 به نام مهار تورم و رشد تولید ان شاء الله و به فضل الهی یک جهش قابل ملاحضه در سرمایه گذاری در مناطق آزاد را خواهیم داشت.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری _ صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به موضوع مدیریت در مناطق آزاد افزود: در ادبیات انقلاب اسلامی بی گمان مدیریت و مسئولیت یک مفهوم خیلی ویژه و متفاوت است و با معیارهای مادی ما می بینیم که مدیران در تراز انقلاب اسلامی از گرفتن مسئولیت گریزان و وقتی که مسئولیت را از آنها می گیریم خوشحال، شاداب و خندان هستند و این همان فرهنگ اصیل اسلامی است که دنبال مسئولیت نباشید.

عبدالملکی اظهار داشت: اما با معیار معنوی بهرحال «فَاستَبِقوا الخَیرات» اگر امکانی برای خدمت بیشتری فراهم شود باید از این فرصت و ظرفیت استفاده کرد به قول مقام معظم رهبری غریب به این مظمون در یکی از جلسات اخلاق می فرمودند که مومن دنبال مسئولیت نمی رود و گریزان است، اما اگر بار مسئولیت را روی دوشش گذاشتند و تکلیف کردند شانه زیر بار مسئولیت می رود.

وی بیان داشت: ما واقعا خوشحالیم که در دولت سیزدهم که یک دولت مردمی است، مقامات و مسئولین آن حقیقتا دغدغه مردم را دارند با این روحیه در مدیران مواجه هستیم، افشار فتح الهی مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد قشم یکی از مدیران اجرایی ممتاز در این دولت مردمی بودند و هستند و حقیقتا جزیره قشم یک مدیر خوب را در زمان تصدی مسئولیت وی به خودش دید و قطعا نام فتح الهی در این جزیره به نیکی ماندگار خواهد شد.

مشاور رییس جمهور  اظهار داشت: همچنین عادل پیغامی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم نیز چند ویژگی مهم و بی نظیر دارند که من باید اینجا خدمت شما عرض کنم، ایشان بارها در تراز هیات دولت مطرح بودند و بابت متانت طبعی که دارند و ماموریت های دیگری که برای خودشان در نظر گرفتند نمی پذیرفتند، اما یکی از ویژگی های بسیار ممتاز ایشان این است که به قشم و مردم قشم عمیقا عشق می ورزند.

عبدالملکی گفت: مدیرعامل جدید سازمان مناطق آزاد شخصیتی ارزشمند، مورد اعتماد مقام معظم رهبری و مورد اعتماد و وثوق رئیس جمهور هستند و این یک فرصت بسیار خوب برای جزیره قشم است که شخصی که در این تراز هم بهرحال دسترسی و مقبولیت دارند این مسوولیت را قبول کرده اند.

وی با بیان اینکه این یک فرصت بسیار عالی است که کارهای اساسی در این جزیره انجام شود و گره های مهم و بزرگ از این منطقه باز شود، افزود: شاید به لحاظ سرمایه مقبولیت تاکنون قشم چنین مدیری به نظر من به خودش ندیده باشد که در بالاترین سطح حاکمیت بهرحال مورد وثوق هستند، مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم یک فرد خلاق، یک اقتصاد دان برجسته در تراز ملی و بین الملی هستند و ایده های خوبی دارند.

شایان‌ذکر است، آیین تکریم از خدمات افشار فتح الهی و معارفه عادل پیغامی به‌عنوان رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم امروز 27 فروردین‌ماه 1402، با حضور حجت‌الله عبدالملکی، دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی، امام‌جمعه شهرستان، شیخ محمد صالح امینی، امام‌جمعه شهر طبل، شیخ محمدعلی امینی، مدیر مدرسه علوم دینی بندرلنگه، محمد محمدحسینی تختی، فرماندار شهرستان، سرهنگ حجت امیری کیا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم، اعضای شورای تأمین، فرماندهان انتظامی و نظامی و جمعی از مسوولان شهرستان، معاونان، مدیران و کارمندان سازمان منطقه آزاد قشم در تالار وحدت شهر قشم برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :