دردیدار مدیرعامل سازمان و مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی مطرح شد؛

حمایت از توسعه اشتغال در زندان جلفا / انتقال زندان به خارج از شهر ضرورت دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، در دیدار مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به آسیب‌پذیری زندانیان و خانواده‌هایشان، اظهار داشت: در صورت آموزش و هدایت مناسب این قشر، آرامش جامعه و دیگران را می‌توان تامین کرد.

به گزارش فرینا، مجید کیانی در دیدار مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به آسیب‌پذیری زندانیان و خانواده‌هایشان، اظهار داشت: در صورت آموزش و هدایت مناسب این قشر، آرامش جامعه و دیگران را می‌توان تامین کرد.

کیانی افزود: جهت افزایش همکاری و ارائه خدمات مطلوب به زندانیان توسط سازمان منطقه آزاد ارس به‌عنوان یک دستگاه دولتی، نیاز به تدوین برنامه همکاری مکتوب فی‌مابین اداره زندان‌های استان آذربایجان‌شرقی و منطقه آزاد ارس می‌باشد تا سازمان در حد توان و بر اساس ضرورت اقداماتی را صورت دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در خاتمه این دیدار تصریح کرد: تجهیز کتابخانه زندان جلفا و ایجاد غرفه نمایشگاهی در منطقه آزاد ارس و معرفی محصولات تولیدی زندانیان به مردم می‌تواند در آینده نزدیک صورت پذیرد.

 مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار از لزوم انتقال زندان جلفا به خارج از شهر جلفا سخن گفت و تصریح کرد: با توجه به قرارگیری زندان جلفا در مرکز شهر و داخل بافت شهری جلفا، عدم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و غیره به دلیل کمبود فضا، لزوم انتقال زندان جلفا به خارج از شهر را دوچندان می‌کند.

محمد جوادی با اشاره به وجود جامعه شهری کوچک در زندان و لزوم تبدیل افکار مجرمانه به افکار ارزشی گفت: امروزه دغدغه اداره زندان‌های استان بحث آموزش و اشتغال زندانیان می‌باشد که با وجود ظرفیت‌های بالای منطقه آزاد ارس و نیاز به نیروی انسانی می‌توان قدم محکمی در اشتغال زندانیان که سرپرست خانواده هم می‌باشند، برداشت.

احمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان در ادامه این دیدار خاطرنشلن ساخت: اقدامات فرهنگی مناسب اعم از ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین زندانیان، ارائه مرخصی منوط به انجام فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی، برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی بین زندانیان و خلاصه‌نویسی کتاب صورت پذیرفته است.

برگزاری دوره‌های فنی حرفه‌ای برای زندانیان، تجهیز درمانگاه زندان جلفا، توسعه اشتغال داخل زندان، کمک به صادرات محصولات تولیدی زندانیان، امکان فراهم شدن صنایع مونتاژ داخل زندان و اختصاص خوابگاه برای زندانیان جهت اشتغال از دیگر موضوعات مطرح شده در دیدار مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان‌شرقی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس بود و در ادامه نیز بازدیدی از زندان جلفا صورت گرفت.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو