استاندار کرمانشاه:

«منطقه آزاد قصرشیرین» فرصتی برای توسعه کل استان است

 استاندار کرمانشاه با بیان اینکه منطقه آزاد قصرشیرین مجموعه‌ای برای خلق ثروت و یک فرصت برای کل استان کرمانشاه است، افزود: بنا داریم با نگاه استفاده از مزایای منطقه آزاد قصرشیرین برای کل استان، در راستای توسعه این منطقه اقدام کنیم.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، محمد طیب صحرایی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس (معین منطقه آزاد تجاری قصرشیرین) اظهار داشت: یکی از فرصت های منطقه آزاد قصرشیرین این است که می توانیم از تجربیات گذشته دیگر مناطق آزاد و به ویژه منطقه آزاد ارس به عنوان معین منطقه آزاد قصرشیرین استفاده کنیم.

صحرایی با تاکید بر انتقال نکات مهم و ضروری به مدیران استان به منظور استفاده از مزیت ها، فرصت ها و تسریع در رفع مشکلات منطقه آزاد قصرشیرین گفت: در جلسه شورای اداری استان این نکات به مدیران منتقل خواهد شد، زیرا باید از فرصت پیش آمده برای توسعه و آبادانی هر چه بیشتر منطقه آزاد با همکاری همه مسئولین و مدیران اقدام شود.

مقام عالی استان با بیان اینکه یکی از مزایای مجموعه معین استفاده از تجربیات برای پیشبرد مسائل و برنامه های منطقه آزاد قصرشیرین است، ادامه داد: تلاش خواهد شد که سرمایه گذاری مطلوبی در منطقه آزاد قصرشیرین شکل بگیرد و تولید و سرمایه گذاری همراه با توسعه صادرات، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان باشد.

صحرایی تصریح کرد: در منطقه آزاد قصرشیرین تلاش خواهیم کرد تا پایه های اقدام برای توسعه آن به شکل صحیحی انجام شود تا این منطقه با آسیب ها و مشکلات دیگر مناطق آزاد مواجه نشود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اکنون زمان ریل گذاری در منطقه آزاد قصرشیرین به منظور استفاده درست از فرصت و مزیت ها است تا بتوانیم از مزایای آن برای توسعه منطقه استفاده کنیم.

صحرایی افزود: منطقه آزاد قصرشیرین را باید منطقه آزاد استان معرفی کنیم و هر کدام از مدیران باید با این نوع نگاه، همکاری لازم را برای برنامه های توسعه ای آن داشته باشند و موظف هستند که در نهایت تلاش و کوشش برای توسعه آن طبق برنامه های مدون اقدام کنند.

وی اظهار داشت: کل کار منطقه آزاد قصرشیرین باید با نگاه استانی و حتی ملی دیده شود، زیرا این منطقه فرصتی برای کل استان است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: باید این حس در استان ایجاد شود که این منطقه کارگاه بزرگ، ویترین و نمایشگاهی بزرگی برای استان کرمانشاه است و موفقیت ها و خلق ثروت آن برای کل استان است.

صحرایی با بیان اینکه منطقه آزاد قصرشیرین مجموعه ای برای خلق ثروت و یک فرصت برای کل استان کرمانشاه است، افزود: فرصت مرز برای کرمانشاه مانند فرصت دریای خزر برای استان های گیلان و مازندران است و بنا داریم با نگاه استفاده از مزایای منطقه آزاد قصرشیرین برای کل استان در راستای توسعه این منطقه اقدام کنیم.

وی با قبول دعوت مدیرعامل منطقه آزاد ارس از استاندار کرمانشاه برای بازدید از این منطقه، گفت: حتماً طی یک زمانبندی مشخص بازدید از این منطقه آزاد به منظور استفاده از فرصت ها و کمک به توسعه هر چه بهتر منطقه آزاد قصرشیرین انجام خواهد شد.

مجید کیانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس هم در این دیدار گزارشی از مشکلات احتمالی و پیش روی توسعه مناطق آزاد و مسیرهای مناسب برای رونق منطقه آزاد قصرشیرین را ارائه کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو