خبرهای خوب از منطقه آزاد قصرشیرین

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی قصرشیرین، از پیشرفت 35 درصدی تدوین طرح جامع منطقه خبر داد و گفت: همه کارهای زیربنایی و اساسی با روند خوبی انجام شده و امیدواریم تا قبل از پایان سال امکان واگذاری زمین به متقاضیان فراهم شود.

به گزارش فرینا، نادر نادری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت منطقه آزاد تجاری قصرشیرین و روند پیشرفت امور منطقه، اظهار کرد: خوشبختانه سال گذشته دو گره اساسی پیش روی منطقه شامل تایید اساسنامه و انتخاب مشاور برای تدوین طرح جامع باز شد و در اواسط دی ماه مشاور رسما کار خود را آغاز کرد.

نادری با بیان اینکه قرارداد مشاور برای تدوین طرح جامع منطقه 12 ماهه است، خاطرنشان کرد: اکنون تدوین طرح جامع نزدیک به 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از برنامه زمان‌بندی جلوتر هستیم.

وی، تدوین طرح جامع را یکی از اصلی‌ترین ملزومات برای واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران دانست و گفت: تدوین طرح جامع روند مناسبی دارد و امیدواریم تا حدود 9 ماه آینده به پایان برسد.

به گفته مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین، یکی از وظایف مشاوری که تدوین طرح جامع را بر عهده دارد، احصاء فرصت‌ها و اولویت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری قصرشیرین است که قرار است برای معرفی این فرصت‌ها به سرمایه‌گذاران استانی، ملی و حتی خارج از کشور یک همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز برگزار شود.

نادری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ملزومات واگذاری زمین به متقاضیان در منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، تعیین تکلیف 70 هکتار زمین واگذار شده در قالب منطقه ویژه اقتصادی به سرمایه‌گذاران در گذشته است که در این بخش نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و قرار است به زودی کارشناسان امور حقوقی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی برای حل و فصل این موضوع بازدیدی از منطقه داشته باشند.

وی، ابراز امیدواری کرد با تعیین تکلیف این دو مورد مهم، بتوان تا قبل از پایان سال شاهد واگذاری زمین به متقاضیان و سرمایه‌گذاران بود.

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین، از دیگر اقدامات خوبی که طی چند وقت اخیر در منطقه آزاد تجاری قصرشیرین انجام شده هم یاد کرد و ادامه داد: خوشبختانه شناسه ملی7223 هکتار اراضی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اخذ شده و نقشه زمین‌ها نیز ممهور به مهر هیات دولت شده است.

نادری، همچنین از انعقاد قرارداد با یک شرکت مشاور برای رفع تداخل اراضی منطقه نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: 85 درصد اراضی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین اراضی ملی بوده و 15 درصد مستثنیات و یا دارای معارض است که مقرر شده با همکاری یک شرکت مشاور نقشه رفع تداخل اراضی نیز تهیه شود.

وی تاکید کرد: اخیرا شاهد رونمایی از لوگوی منطقه هم بودیم که برای طراحی این لوگو فراخوان دادیم  و از ظرفیت انجمن طراحان گرافیک کرمانشاه نیز استفاده شد که در نهایت از بین 120 طرح، یک لوگوی ارزنده و جامع انتخاب و اخیرا رونمایی شد.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین افزود: به زودی تابلوهای منطقه آزاد قصرشیرین نیز هم سر درب منطقه، هم در شهرستان قصرشیرین و هم در نقاطی از مسیر کرمانشاه تا قصرشیرین نصب خواهد شد.

نادری گفت: تمام کارهای باقی مانده قبل از پایان تدوین طرح جامع نهایی شده و می‌توان به زودی به رونق آن امیدوار بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :