در راستای سیاست‌های جدید مناطق آزاد؛

زمینه جذب سرمایه‌گذاران خارجی در قشم فراهم است

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، از برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در قشم در راستای سیاست‌های جدید مناطق آزاد کشور خبر داد.

به گزارش فرینا، مختار گرشاسبی با اشاره به سیاست‌های تعیین‌شده از سوی دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تأکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه جذب سرمایه‌گذار خارجی باهدف توسعه فعالیت‌های اقتصادی و افزایش تولید گفت: بخشی از رشد اقتصادی در مناطق آزاد در راستای عمل به شعار سال منوط به افزایش جذب سرمایه‌گذار خارجی است.

گرشاسبی ادامه داد: در همین راستا در دو روز گذشته، جلساتی با دو گروه از سرمایه‌گذاران خارجی در قالب هلدینگ CRC شامل 25 شرکت و شرکت HLNG (چینی ـ هنگ کنگی) که در حوزه‌های نفتی، گازی و بانکرینگ فعالیت دارد، برگزار شد.

به گفته وی، پس از بازدیدهای میدانی از منطقه و تبیین ظرفیت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نفتی، این دو شرکت قرار است درزمینه گوگردزدایی، تولید LNG و بانکرینگ در جزیره سرمایه‌گذاری و فعالیت کنند.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: فعالیت در حوزه گوگردزدایی از سوی طرف چینی ـ هنگ‌کنگی به تصویب رسیده و پیش‌بینی می‌شود این دو شرکت سرمایه‌گذاری بالغ‌بر800 میلیون دلار در منطقه انجام دهند.

گرشاسبی در پایان از تداوم برنامه‌ریزی‌های این سازمان برای جذب بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی با تعریف بسته‌های اقتصادی جدید خبر داد و ابراز امیدواری کرد با ارتقا صنایع جزیره، منطقه آزاد قشم نقش پررنگی در تحقق شعار سال برای کشور داشته باشد.

لازم به ذکر است، از 50 طرح اولویت‌دار و دارای مزیت اقتصادی منطقه آزاد قشم برای نخستین بار در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری قشم در تاریخ 10 اسفندماه 1401 رونمایی شد که اطلاعات آن در وب‌سایت این سازمان موجود می‌باشد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :