نخستین یادواره 420 شهید منطقه آزاد ماکو برگزار شد

نخستین یادواره 420 شهید منطقه آزاد ماکو با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، مردم شهید پرور و مسئولان این منطقه برگزار شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در آین آئین با بیان مقام و مرتب شهادت گفت: مقام شهادت به قدری والا بود که حضرت علی (ع) از خداوند طلب شهادت می کرد و زمانیکه شمشیر ابن الملجم فرق مبارک حضرت را شکافت حضرت ندای فزت و رب الکعبه سردادند.

حسین گروسی با بیان اینکه این یادواره امروز دهم اردیبهشت در سالروز آغاز عملیات بیت المقدس در حال برگزاری است افزود: این عملیات منجر به آزادسازی خرمشهر شد و امیدواریم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا تجدید پیمان کنیم با آرمان های آن عزیزان و امام راحل.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب مکرر به جهاد اقتصادی تاکید دارند ابراز امیدواری کرد: همانطور که شهدا در جهاد راه خدا سربلند شدند، انشاله امانت را درست به سرمنزل برسانیم.

**افتتاح موزه مجازی یادواره شهدای منطقه آزاد ماکو

همزمان با برگزاری یادواره شهدای منطقه آزاد ماکو،‌ موزه مجازی این شهدا نیز افتتاح شد.

این موزه که بصورت مجازی و با بهره گیری از هوش مصنوعی و بصورت سه بعدی طراحی شده است،‌ به معرفی شهدا با تصاویر،‌ وصیت نامه و زندگینامه آنان پرداخته شده است.

نخستین یادواره 420 شهید منطقه آزاد ماکو روز یکشنبه با حضور پرشور مردم شهید پرور منطقه آزاد ماکو، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، هم رزم شهید سلیمانی سردار نوعی اقدم، مداح اهل بیت عصمت و طهارت حاج مهدی خادم آذریان، شاعران انقلابی و شهیر کلامی زنجانی و بهلول حبیبی، امام جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی منطقه برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :