قجری خبر داد:

نشست زیست بوم صنایع خلاق مناطق آزاد برگزار می شود

مدیر فرهنگی و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور از برگزاری نخستین نشست زیست بوم صنایع خلاق مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی خبر داد.

به گزارش فرینا، علی قجری با اعلام این خبر گفت: زیست بوم صنایع خلاق و نوآور در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که امروز مشتمل بر 9 منطقه آزاد فعال و 35 منطقه ویژه اقتصادی فعال است، یکی از نقاط قوت و مزیت های رقابتی در جغرافیای سرزمینی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی است که امروز در کنار فناوری های پیشرفته و های تک، نقشی ویژه در تولید ناخالص ملی و بسترساز اقتصاد خلاق و دانش بنیان است.

قجری افزود: با دستور مستقیم مشاور محترم رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، برای نخستین بار کارگروه ویژه ای برای ساماندهی و توسعه زیست بوم خلاقیت و نوآوری در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی تشکیل شده است و اولین جلسه این کارگروه با حضور جمعی از مسئولان، اساتید، خبرگان و فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری کشور در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد برگزار می شود. فعالان زیست بوم در تمامی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز به صورت برخط در این نشست حاضر خواهند بود و با فعالان زیست بوم نوآوری کشور بیش از پیش مرتبط می گردند.

وی اظهار داشت: بنا داریم در این نشست، در دو سطح به آسیب شناسی وضعیت موجود زیست بوم خلاق کشور و بررسی ظرفیت ها و فرصت های مشارکت و همکاری فیمابین خانه ها، شرکت ها و گروه های خلاق و نوآور کشور با زیست بوم صنایع خلاق در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بپردازیم.

مدیر فرهنگی و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: امروز فرصتی بی بدیل در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی برای فعالیت و توسعه محصولات و خدمات و پلتفرم های شرکت ها و گروه های خلاق و نوآور فراهم شده است و با افزایش قدرت زیست بوم صنایع خلاق در این مناطق می توانیم بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری ها و فرصت تجارت خارجی را برای این زیست بوم در گستره ی وسیع مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ایجاد نماییم.

قجری در پایان تاکید کرد: با تفاهمات و همکاری هایی که میان ما در زیست بوم صنایع خلاق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تیم متخصص و متعهد در ستاد فرهنگسازی فناوری های فرهنگی و نرم در معاونت علمی ریاست جمهوری در حال شکل گیری و انجام است، جهشی ویژه را در زیست بوم خلاق و نوآوری کشور در آینده ای بسیار نزدیک شاهد خواهیم بود و می توانیم امکانات و منابع مالی و فرصت های تجاری فراوان در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی را بسمت توسعه هرچه بیشتر این زیست بوم سوق دهیم.

گفتنی است، نخستین نشست زیست بوم صنایع خلاق مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی روز سه شنبه 12 اردیبهشت ماه در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد برگزار می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :