مشاور رئیس جمهور؛

فرصت‌های سرمایه گذاری مناطق آزاد به درستی اطلاع رسانی شود

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور اظهار داشت: باید فرصت‌های سرمایه گذاری به نحو مطلوب به سرمایه گذاران داخلی و خارجی اطلاع رسانی شود، فرصت‌های بینظیری در مناطق آزاد کشور وجود دارد که به درستی اطلاع رسانی نشده است.

به گزارش فرینا، حجت اله عبدالملکی در حاشیه دومین روز از نشست مدیران روابط عمومی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در قالب شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی این مناطق به میزبانی منطقه آزاد انزلی،در گفتگو با خبرنگار ایرنا هدف از برگزاری این شورا را دانش افزایی و هم افزایی بین مدیران روابط عمومی های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرد.

عبدالملكي گفت: مدیران روابط عمومی ها باید تصویر واقعی از اتفاقاتی که در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور درحال وقوع است،ارائه دهند مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ظرفیت جذب بیش از 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی و داخلی را دارند که اطلاع رسانی صحیحی در این مورد انجام نشده است.

وی ظرفیت و فرصت‌های کسب و کار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را فوق العاده بالا دانست و افزود: حدود 700 هزار فرصت شغلی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایجاد شده که کمک شایانی به عمران و آبادانی کشور کرده است اما بسیاری از این دستاورها بی خبر هستند.

به گفته مشاور رييس جمهور، یک سوم صادرات غیرنفتی و 70 درصد ترانزیت دریایی کشور از طریق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور انجام می‌شود.

عبدالملکی تصریح کرد: معتقدیم بسیاری از مناطق آزادی که در کشورهای همسایه موفق عمل کرده اند رمز موفقیت آنها ارائه تصویری مناسب از مناطق آزاد بوده است، ما در این زمینه کوتاهی کردیم.

وی از روابط عمومی های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور خواست تا با تلاشی مضاعف جایگاه بین المللی مناطق آزاد و ظرفیت هایی که در سطح بین المللی می توانند ارائه دهند را به طور جدی تری اطلاع رسانی کنند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرد: برنامه برگزاری شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بصورت فصلی ادامه خواهد داشت.

 

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو