مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تاکید کرد؛

ترغیب دانش آموزان به تحصیل در رشته های مورد نیاز واحدهای تولیدی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه اظهار داشت: مطالبات آموزش و پرورش مهم بوده و باید بصورت جدی پیگیری شود.

به گزارش فرینا، مجید کیانی در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ارس اظهار داشت: مطالبات آموزش و پرورش مهم بوده و باید بصورت جدی پیگیری شود. تفاهم نامه‌هایی فی‌مابین منطقه آزاد ارس و اداره‌کل نوسازی مدارس استان آذربایجان‌شرقی منعقد گردیده که جهت تحقق باید از سوی نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی و اداره آموزش و پرورش شهرستان جلفا پیگیری‌های لازم صورت پذیرد.

کیانی ادامه داد: اقدامات صورت گرفته توسط سازمان منطقه آزاد ارس در حوزه آموزش و پرورش در سال گذشته بر اساس بودجه مصوب سال 1401 صورت پذیرفت و تا حدود زیادی موظف به رعایت آن بودیم ولی آخر سال تلاش کردیم با اعمال اصلاحات برخی از برنامه‌های مدنظر را اجرا کنیم.

وی یادآور شد: لحظه انتقال دانش‌آموزان از مدرسه کانکسی به مدرسه جدید و الاحداث در خداآفرین از بهترین لحظات حضورم در منطقه آزاد ارس بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه با اشاره به محدود بودن منابع مالی منطقه آزاد ارس، متذکر شد: در صورت تحقق منابع مالی، بسیاری از مشکلات مطرح شده آموزش و پرورش حل شدنی است و امیدواریم با پیگیری نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس این امر محقق گردد و برخی درآمدهای حاصل از منطقه آزاد ارس مستقیما به حساب سازمان واریز و صرف انجام پروژه‌های عمرانی و زیرساختی شود.‌

کیانی با اشاره به احصاء ضروریات هنرستان‌های موجود در محدوده منطقه آزاد ارس گفت: به جد پیگیر ترغیب دانش‌آموزان به سمت هنرستان هستیم تا بتوانیم کمبود نیروی کار واحدهای تولیدی محدوده منطقه آزاد ارس در رشته‌های مختلف را با فارغ التحصیلان متخصص هنرستان‌ها تامین کنیم.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو