مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبرداد:‌

هدایت سرمایه گذاران حوزه کشاورزی منطقه آزاد ماکو به سمت تولید محصولات ارگانیک صادرات محور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، این منطقه را مستعد تبدیل شدن به هاب امنیت غذایی و تولید محصولات ارگانیک کشاورزی دانست و از هدایت سرمایه گذاران حوزه کشاورزی منطقه آزاد ماکو به سمت تولید محصولات ارگانیک صادرات محور و زراعت و کشت های استراتژیک خبرداد.

به گزارش فرینا، حسین گروسی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات امور اراضی منطقه آزاد ماکو با حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور ضمن تاکید بر ضرورت آمایش سرزمینی دراین منطقه  افزود: مناطق آزاد باید به سمتی حرکت کنند که نه تنها در اقتصاد محلی بلکه در جی دی پی و اقتصاد ملی نیز آثار مطلوبی داشته باشد.

گروسی از فرصت های سرمایه گذاری فراتر از کشاورزی نیز سخن گفت و اظهار داشت: در  حوزه لجستیک و ترانزیت نیز احداث دهکده لجستیکی با 2 هزار هکتار وسعت را برنامه ریزی کرده ایم.

وی با اشاره به اهمیت اتصال ریلی کریدور جنوبی و شرقی به غرب از طریق منطقه آزاد ماکو نیز گفت: چینی ها علاقمند به این خط ریلی هستند که از سهلان، مرند، بازرگان و چشمه ثریا به خط ریلی ترکیه متصل می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، از آماده بودن فضای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو نیز خبرداد و اعلام کرد: امنیت حاکم در منطقه آزاد ماکو باعث  ایجاد چهارمین قطب دیتاسنتر و قطب داده کشور در این منطقه  شده است.

گروسی از تعامل خوب بین مسئولین منطقه ای و استانی نیز سخن گفت و اضافه کرد: در مرکز استان و استانداری نیز  نگاه توسعه اقتصادی در حوزه های مختلف حاکم است.

وی بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی و جغرافیایی دو منطقه آزاد ماکو و ارس را پراهمیت خواند و گفت: این دو منطقه تنها مناطق آزاد همجوار می باشند و با استفاده از ظرفیت های هم می تواند شاهد تحولات اقتصادی در هر دو منطقه بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تاکید کرد: رویکرد سازمان برای درآمدزایی تغییرکاربری اراضی و یا فروش اراضی نیست و در این خصوص بطور جد به درآمد پایدار از تولید و صادرات روی آورده ایم.

خسرو شهبازی مدیرکل جهادکشاورزی آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به ضرورت حراست از اراضی ملی گفت:‌ جهاد کشاورزی تا حد توان در کنار سرمایه گذاران خواهد بود و در موضوع کشاورزی مسائل ومشکلات این حوزه را حاضر به حل و فصل هستیم.

در این جلسه فرمانداران شهرستان های ماکو،‌شوط و پلدشت به بیان مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی و اراضی شهرستان های متبوعه پرداختند.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو