در چهارمین روز از هفته میراث فرهنگی انجام شد؛

بازسازی سایت تاریخی غار خربس قشم بااعتبار 15 میلیارد ریال

سایت تاریخی غار خربس قشم بااعتبار 15 میلیارد ریال بازسازی و در چهارمین روز از هفته میراث فرهنگی بازگشایی شد.

به گزارش فرینا، با حضور ادریس راموز، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، ایوب زارعی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، حسین مرادی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از مسوولان میراث فرهنگی وزارتخانه، استان و جزیره، سایت تاریخی غار خربس قشم بازگشایی شد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به این موضوع که سایت مذکور از سال 1398 به دلیل ریزش‌هایی ناشی از بارندگی‌های شدید به‌منظور حفظ ایمنی بازدیدکنندگان به حالت تعطیل درآمده بود، گفت: با همکاری معاونت عمرانی و مدیریت پشتیبانی سازمان منطقه آزاد قشم با این مدیریت و صرف اعتباری بالغ‌بر 15 میلیارد ریال، هم‌اکنون با بازسازی‌های صورت گرفته ، آماده استفاده گردشگران است.

ایوب زارعی، ادامه داد: ایمن‌سازی و ساماندهی مسیر تردد گردشگران، نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی و راهنمای مسیر، نورپردازی، احیای فضای سبز، ساماندهی محوطه با در نظر گرفتن چشم‌انداز منظری و ساخت سرویس‌های خدماتی از اقدامات انجام‌شده در این مدت به‌منظور بازگشایی و وارد چرخه گردشگری کردن این سایت تاریخی بود.

شایان‌ذکر است، سایت تاریخی غار خربس قشم یکی از جاذبه‌های میراثی و گردشگری قشم است که آثاری از معماری صخره‌ای مربوط به دوران اشکانیان و ساسانیان تا عصر حاضر در آن دیده می‌شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :