حضور شرکت های E&P در منطقه آزاد اروند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/66644
ساعت 11:20 دوشنبه 1 خرداد 1402
دبیر کمیته نفت، گاز و پتروشیمی سازمان منطقه آزاد اروند، از مذاکره با شرکت های E&P جهت توسعه میادین نفتی غیر فعال در منطقه، خبر داد.

به گزارش فرینا، قدرت اله طمیمیان حضور شرکت های E&P که امروزه در کشورهای صنعتی و در حال رشد مورد توجه واقع شده اند را در منطقه آزاد اروند دستاورد مهم بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران ارزیابی کرد و افزود: مذاکرات موثری با شرکت های E&P جهت سرمایه گذاری و تولید در راستای توسعه میادینی نظیر «مینو» که به دلیل عدم نقدینگی و اعتبار لازم در حال حاضر غیر فعال هستند انجام و به نتایج خوبی دست یافتیم.

طمیمیان تصریح کرد: طی جلسه با قطعه سازان داخلی و خارجی نیز از آنها دعوت شد با توجه به مزیت های قانونی منطقه آزاد اروند و مدل های مختلف سرمایه گذاری در این منطقه، فعالیت های خود را گسترش دهند که اگر این امر محقق شود، شاهد اشتغال و توسعه پایدار در منطقه خواهیم بود.

وی ضمن اشاره به اینکه پیگیری توافقات انجام شده توسط کمیته نفت، گاز و پتروشیمی سازمان منطقه آزاد اروند به طور جد در حال انجام است، خاطرنشان کرد: این کمیته بلافاصله پس از پایان نمایشگاه در حال استحصال پروژه ها و زیرپروژه های هر تفاهمنامه برای همکاری های بعدی است.

دبیر کمیته نفت، گاز و پتروشیمی سازمان منطقه آزاد اروند با تأکید بر اینکه این کمیته در حال پیگیری است تا حضور فعال تری را در نمایشگاه سال آینده داشته باشد، افزود: تلاش می کنیم تا تفاهم نامه های منعقد شده را به شکل پروژه درآورده و در دستور کار قرار دهیم و بتوانیم تا پایان سال آنها را عملیاتی کنیم.

در ادبیات بین‌المللی صنعت نفت و گاز، شرکت‌هایی که فعالیت‌های اکتشاف، توسعه و تولید نفت و گاز خام را به صورت یکپارچه انجام می‌دهند، تحت عنوان شرکت‌های اکتشاف و تولید (E&P) نامیده می‌شوند. بر اساس مطالعات بین‌المللی، شرکت‌های اکتشاف و تولید عموماً دو استراتژی اساسی دارند: نخست، عملیات بسیار پر ریسک اکتشافی و عملیات توسعه و تولید انجام می‌دهند. دوم، معطوف به روش کسب و استخراج هستند و طی آن به خرید مخازن کشف‌شدۀ متعلق به دیگر شرکت‌ها و سپس بهره‌برداری از آنها اقدام می‌کنند.

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟