نقش ویژه منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در هدف‌گذاری تولید یک میلیون تن مس کاتد

 مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: این منطقه در زمینی به وسعت 2 هزار هکتار در 20 کیلومتری جنوب‌غربی شهر رفسنجان با مسئولیت شرکت گروه صنعتی زرینه‌مس وابسته به صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران ایجاد شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش فرینا، روح الله بهرامشاهی، نقش صنعت مس در تولید ناخالص ملی را اندک دانست و گفت: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، وابسته به صندوق بازنشستگی مس باید براساس اهداف شرکت ملی صنایع مس ایران گام بردارد و در راستای تکمیل چرخه تامین این شرکت حرکت کند.

بهرامشاهی ادامه داد: ماشین‌آلات معدنی یکی از چرخه‌های مهم در این زمینه است؛ در صورتی که زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی تامین شود و با شرکت‌های بزرگ ماشین‌آلات همچون بلاز رایزنی صورت گیرد، می‌توان در راستای تحقق این هدف قدم‌های خوبی برداشت.

وی افزود: حمل‌ونقل یکی از ظرفیت‌های مهم است که باید در این زمینه کار شود، در کشور ما حمل‌ونقل 9درصد در تولید ناخالص اثر دارد درحالی‌که در دنیا این رقم 13درصد است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان تصریح کرد: یکی از اهداف مهم، خط ریل احمدآباد، منطقه ویژه رفسنجان است تا شهر کرمان را از بن‌بست خارج کند، طول آن 150 کیلومتر است که در سفر رئیس‌جمهور محترم، جزو مصوبات قرار گرفت و در مرحله تامین اعتبار است؛ اتفاق بزرگی که می‌تواند کریدور شمال به جنوب را برقرار کند و موجبات افزایش تولید مس را هم فراهم سازد.

بهرامشاهی بیان کرد: یکی از اقدامات موثر منطقه ویژه در سال 1401 حضور فعال شرکت‌های بزرگ در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان بوده تا با محوریت صنعت و معدن فعالیت داشته باشند. وی با بیان اینکه معادن بزرگ باید از ظرفیت مناطق ویژه استفاده کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال 1402 بتوانیم نقش مهمی در هدف‌گذاری بزرگی که در شرکت مس صورت گرفته و آن تولید یک میلیون تن مس کاتد است، ایفا کنیم.

وی گفت: شرکت و صندوق بازنشستگی مس به‌وجودآورنده منطقه ویژه اقتصادی هستند، این نهال کاشته شده و تا حدودی مقاوم شده و وقت آن رسیده از منافع آن، شرکت‌های تابعه صندوق و شرکت ملی مس بهره ببرند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجانی تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک بحث زمین یکی از مزیت‌های مهم حوزه سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، منطقه ویژه دارای زمین مناسب و مسطح است و می‌تواند در این راستا نقش مهمی ایفا کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان بیان کرد: صندوق بازنشستگی مس با زیرمجموعه‌های خود در حوزه های مختلف به شرکت مس خدمات می‌دهد و این صندوق عملکرد خوبی نسبت به سال‌های گذشته داشته است.

بهرامشاهی گفت: سیستم مالی متمرکز و هماهنگ صندوق موجب می‌شود تا شرکت‌های صندوق از ظرفیت فنی و مهندسی یکدیگر استفاده کنند و شرکت‌های قوی‌تر نقش حمایت‌کننده برای سایر شرکت‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت دانش‌بنیان‌ها و استفاده از ظرفیت شرکت‌های فناور در حوزه صنایع اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در منطقه به‌طور جدی آن را دنبال کردیم ارتباط با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان بود و تصمیم به راه‌اندازی شهرک معدنی در منطقه ویژه رفسنجان داریم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو