رئیس ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز در بازدید از منطقه آزاد ماکو تاکید کرد:

تسهيل تجارت و رفع موانع توليد با اقزایش تعامل بین گمرک ایران و منطقه آزاد

رئیس ستاد مرکزی پیشگیری و مبارزه با کالای قاچاق و ارز کشور گفت: با افزایش تعامل بین گمرک ایران و گمرک منطقه آزاد شاهد تسهیل و رفع مواند تولید و فعالیت اقتصادی خواهیم بود.

به گزارش فرینا، علی مؤیدی خرم آبادی با اشاره به بازدید دو سال پیش خود از منطقه آزاد ماکو افزود: خوشبختانه بازدید امروز از ماکو در مقایسه با دو سال قبل، انصافا با مدیریت خوبی که در این دو سال صورت گرفته سرعت توسعه منطقه قابل مقایسه با گذشته نیست و به سرعت زیرساخت های آن در حال آماده سازی است. 

مؤیدی خرم آبادی با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو به عنوان یک منطقه آزاد نمونه در سطح کشور می تواند مطرح شود افزود: این منطقه به لحاظ جغرافیایی اهمیت ویژه ای برای کشور دارد و فقط شانگ های می تواند از نظر وسعت به پای آن برسد.

وی تصریح کرد: فنس کشی و محصور کردن این منطقه که جزو برنامه های موفق مدیران سازمان منطقه آزاد بوده، چشم اندازی خوبی را برای این منطقه ترسیم کرده است. 

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تاکید رئيس جمهور مبنی بر تسهیل تجارت در مناطق آزاد اشاره کرد و بیان داشت:‌ رئیس جمهور در شعارهای انتخاباتی و برنامه های اقتصادی دولت، به تسهیل در تجارت مرز نشینان تاکید کرده و دستور منشور نه ماده ای ابلاغ کردند که بخش اعظمی از این منشور متوجه ستاد مرکزی پیشگیر و مبارزه با قاچاق کالا و ارز می باشد. 

مؤیدی خرم آبادی اضافه کرد: برررسی که انجام دادیم اگر بین گمرک منطقه آزاد و گمرک ایران تعامل و همکاری بیشتری ایجاد شود،‌بخش اعظمی از مشکلات بخش خصوصی و واحدهای تولیدی در جهت انتقال کالا و صادرات و واردات رفع می شود و دستاور آرامش بخشی ایجاد خواهد شد.  

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز با اشاره به اهمیت استقرار گمرک در گیت ورودی این منطقه گقت: عملیات احداث ساختمان های گمرک برای استقرار در گیت ورودی در حال اجرا است و عملیات فنس کشی نیز در مراحل پایانی قرار دارد. 

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :