ایجاد «رویدادهای پایدار جدید» در منطقه آزاد کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نخستین نشست رسمی هماهنگی «برگزاری رویدادهای تابستانه کیش» از ایجاد رویدادهای پایدار جدید با بهره گیری از تجربیات گذشته در این منطقه، خبر داد.

به گزارش فرینا، رحیم سرهنگی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست که با محوریت ارائه برنامه های پیش بینی شده اعضای کمیته های «رویدادهای تابستانه کیش»، صبح شنبه سیزدهم خرداد در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد؛ ارائه راه کارهای جدید با هدف «ایجاد رویدادهای پایدار» در این منطقه را مستلزم بهره گیری از تجربیات سال های گذشته عنوان کرد.

سرهنگی «تدوین برنامه های راهبردی، مشارکت ذینفعان در تصمیم گیری ها، تحلیل و شناسایی مخاطبان جامعه هدف و فعالیت های تبلیغاتی و اطلاع رسانی در سطح گسترده» را از مهمترین مولفه های برگزاری این رویدادها برشمرد و اظهار داشت: باید اقدامات موثر در حوزه تحلیل و شناسایی ویژگی ها و میزان ورود مسافران داخلی و خارجی در سال های گذشته به جزیره کیش در دستور کار قرار گیرد.

وی، مخاطب شناسی و ارائه ایده های نو و خلاقانه در حوزه گردشگری کیش را از برنامه های مهم برگزاری هر چه شایسته تر رویدادهای تابستانه کیش عنوان کرد و افزود: باید انتظار ساکنان کیش و سرمایه گذاران از برگزاری این رویدادها که همان رونق اقتصادی کیش است، تحقق یابد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، افزایش مسافر و رونق گردشگری را نیازمند اندیشیدن تمهیدات لازم در این زمینه عنوان کرد و بیان داشت: پروازها نمی توانند نقش تعیین کننده کاهش مسافر باشند بلکه عملکرد موفق در جذب گردشگری می تواند پروازها را به مقصد آن منطقه هدایت کند.

سرهنگی، گفت: هیچ محدودیتی از قبیل گرمای شدید هوا و ... در فصل تابستان برای ارائه خدمات دهی شایسته و افزایش ایرلاین ها وجود ندارد بلکه مهمترین موضوع برنامه ریزی و اندیشیدن تمهیدات لازم است که می توان در این حوزه به کشور دبی اشاره کرد که در فصل تابستان میزبان شمار زیادی از مسافران نقاط مختلف دنیا هستند.

وی، بر لزوم اهمیت مشارکت ذینفعان در جلسات هم اندیشی و تصمیم گیری ها در برگزاری این رویدادها، تاکید کرد و افزود: باید عملکرد کارکنان حوزه های مختلف سازمان که نقش اصلی را در فعالیت های مختلف این منطقه ایفا می کنند مورد ارزیابی قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، خاطر نشان کرد: ذینفعان اصلی که با سرمایه گذاری سهم مهمی در جامعه گردشگری دارند می توانند با ایجاد یک انسجام درون بخشی و فعالیت های هدفمند در توسعه سهم گردشگری این منطقه ایفای نقش کنند.

به گفته سرهنگی، این مهم با مشارکت بخش خصوصی در پیش بینی و تصمیم گیری برنامه ها تاثیر گذار است و می توان گامی موثر به سمت پیشرفت و رونق گردشگری و اقتصادی این منطقه برداشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، تاکید کرد: باید مخاطبان هدف اصلی جامعه گردشگری کیش شناسایی شوند و در حوزه تبلیغات و معرفی ظرفیت های گردشگری و اقتصادی کیش هوشمندانه و هدفمند عمل کرد.

شایان ذکر است در نخستین نشست رسمی هماهنگی و هم اندیشی «برگزاری رویدادهای تابستانه کیش» به ریاست رحیم سرهنگی؛ اعضای کمیته های این رویداد از حوزه های مختلف سازمان «اداره کل حوزه مدیرعامل، معاونت فرهنگی و اجتماعی، معاونت توسعه مدیریت، مدیریت حراست کل، مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل، شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه ها و شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش» با ارائه برنامه های پیش بینی شده برای هر چه بهتر برگزاری این رویداد، حضور داشتند.

خبرنگار منطقه آزاد کیش امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو