معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو تبیین کرد:

همایش پیاده روی منطقه آزاد ماکو، یک تیر و چند نشان

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی منطقه آزاد ماکو همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست، نمونه ای از نشاط اجتماعی در جامعه محلی، ایجاد انگیزه و ترویج ورزش های همگانی و صیانت از محیط زیست را در این منطقه به نمایش می گذارد.

به گزارش فرینا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در نشست خبری همایش پیاده روی خانوادگی در حضور فعالین شبکه های اجتماعی و خبرنگاران گفت: این معاونت تمامی رویدادهای فرهنگی را بر اساس رویکردهای هفت گانه برنامه ریزی کرده است.

بهنام امیریان گفت: رویکرد مردمی سازی، خانواده محوری، مسأله محوری، عدالت و توازن، شفافیت از جمله این رویکردهای هفتگانه معاونت فرهنگی،‌اجتماعی است.

امیریان با بیان اینکه هر برنامه تعریف شده در حوزه فرهنگی اجتماعی و گردشگری ناظر بر رویکردهاست افزود: همایش پیاده روی خانوادگی نیز بر اساس رویکرد مساله محوری، مردمی سازی و بالا بردن سطح مشارکت، خانواده محوری و گسترش پذیری با حضور مردم طراحی شده است.

وی، با بیان اینکه موضوع نشاط اجتماعی مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد اظهار داشت: در دوران پس از کرونا نیاز به برنامه های نشاط آور اجتماعی احساس می شد که با تلفیق برنامه های نشاط آور و سلامت و ورزش از سال گذشته برای منطقه در قالب جشنواره ها و همایش ها برنامه ریزی شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو، فقدان یک روایت خوب از منطقه آزاد ماکو را از جمله حلقه های مفقوده در این منطقه عنوان کرد و ادامه داد: ازتمامی ظرفیت های رسانه ای برای شناساندن منطقه آزاد ماکو استفاده کرده ایم.

رسانه ها و اصحاب خبر،  امنای مردم جامعه محلی هستند.

امیریان با اشاره به اینکه این همایش با همکاری تمامی دستگاه ها و نهادهای مستقر در منطقه اجرا می شود اضافه کرد: استان آذربایجان غربی پیشرو در برگزاری اینگونه همایش ها است لذا با اطلاع رسانی، همرسانی و انعکاس وسیع اخبار می توانیم در سطح ملی نیز ماکو را مطرح نماییم.

وی اضافه کرد: جوایز ویژه این همایش 2 دستگاه خودرو که توسط فعالین اقتصادی و بخش خصوصی تهیه شده و علاوه بر آن ده ها جوایز ارزنده دیگر از جمله دوچرخه، کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، پیراهن ورزشی و…  به شرکت کنندگان به قید قرعه اهدا خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :