مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم اعلام کرد:

بهره برداری از طرح افزایش 4برابری ظرفیت آبشیرینکن غرب جزیره قشم

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم گفت: طرح افزایش 4 برابری ظرفیت آبشیرینکن غرب جزیره به منظور کاهش تنش آبی در روستاهای قشم، افزایش رضایتمندی مردم و جبران عدم تامین آب توسط دستگاه های مربوطه، با اختصاص هزینه راه اندازی آبشیرینکن و پرداخت یارانه تولید و حمل آب به بهره برداری می رسد.

به گزارش فرینا، شهرام داوری با اعلام این خبر گفت: طبق تقسیم وظایف انجام شده حوزه آبرسانی در شهر قشم برعهده سازمان منطقه آزاد و آبرسانی در سایر روستاها و شهرهای جزیره برعهده اداره آب و فاضلاب شهرستان قرار دارد.
داوری ادامه داد: متاسفانه تاکنون به دلیل مشکلات موجود، تنش آبی در روستاهای غربی جزیره برطرف نشده و سازمان منطقه آزاد قشم به دلیل وظایف انسان دوستانه اقدام به ساخت آب شیرین کن و تامین آب آشامیدنی در غرب جزیره کرده است.
به گفته وی، با اقدام جهادی متخصصان داخلی و نیروهای بومی این شرکت، تامین آب سالم و بهداشتی 13 روستا و بیش از 10هزار نفر جامعه محلی به مرکزیت «آبشیرینکن باسعیدو» محقق می شود.
مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم ادامه داد: این شرکت با تکیه بر توان فنی جوانان بومی و متخصصان درون سازمانی خود طی 20روز اخیر و در قالب اقدامی جهادی، طراحی و نصب یک دستگاه آبشیرینکن 1200 متر مکعبی را با موفقیت به سرانجام رسانید.
داوری افزود: در قالب این طرح، ظرفیت تولید آبشیرینکن باسعیدو از 400 به 1600 متر مکعب افزایش می یابد که 13 روستای منطقه منتهی الیه غربی جزیره را پوشش می دهد و با این اقدام، شمار مصرف کنندگان آب سالم و بهداشتی تولید شده در این سایت آبشیرینکن به بیش از 10 هزار نفر افزایش می یابد.
وی، ارزش ریالی تجهیزات دستگاه های اسمز معکوس( RO) و عملیات طراحی و نصب این تجهیزات شیرین سازی آب از دریا را بالغ بر 250میلیارد ریال اعلام‌ و اضافه کرد: این مبلغ از محل منابع داخلی و جابجایی تجهیزات از سایت آبشیرینکن شهر قشم به غربی ترین نقطه جزیره محقق شده است.
مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد قشم علاوه بر هزینه ساخت آب شیرین کن، بابت هرمترمکعب آب تولید شده رقم 140 هزارریال یارانه پرداخت میکند که این مبلغ در سال به بیش از 80 میلیارد ریال خواهد رسید.
داوری خاطرنشان کرد: علاوه بر یارانه تولید آب در ماه رقمی بیش از سه میلیارد نیز بابت یارانه حمل آب پرداخت خواهد شد که این میزان نیز در سال به رقم 36 میلیارد ریال خواهد رسید.
وی تاکید کرد: با وجود اینکه هزینه تامین آب اعم از طراحی و نصب آب شیرینکن، ایجاد انشعاب آبرسانی و پرداخت یارانه تولید و توزیع در روستاها برعهده اداره آبفا است، تاکنون این نهاد به وظایف ذاتی خود در قشم به صورت کامل عمل نکرده و هیچ مبلغی نیز بابت اقدامات انجام شده توسط سازمان منطقه آزاد قشم، پرداخت نکرده است.
به گفته مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم، آئین بهره برداری از طرح افزایش ظرفیت 4برابری آبشیرینکن غرب جزیره قشم با حضور دکتر عادل پیغامی رییس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، جمعی از مسئولین استانی و محلی در روز چهارشنبه 17 خردادماه 1402 ساعت 17 عصر در محل آبشیرینکن روستای باسعیدو همجوار با بندر صیادی برگزار می شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :