ظرفیت آب‌شیرین‌کن غرب جزیره قشم چهار برابر شد / 10 هزار نفر از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم گفت: در راستای خدمت رسانی بهتر، افزایش رضایتمندی روستاییان و تامین نیاز حیاتی جامعه محلی غرب جزیره به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، شرکت آب، برق و تاسیسات قشم با تکیه بر توان فنی جوانان بومی و متخصصان درون سازمانی خود طی 20 روز کاری و در قالب اقدامی جهادی، طراحی و نصب دستگاه آبشیرین‌کن یک هزار و 200 متر مکعبی را با موفقیت به انجام رساندند.

به گزارش فرينا، شهرام داوری افزایش ظرفیت تولید آبشیرین کن باسعیدو با هدف تامین آب شرب روستاهای غرب جزیره، اظهار کرد: در قالب این طرح، ظرفیت تولید آب‌شیرین‌کن باسعیدو از 400 به 1600 مترمکعب افزایش می‌یابد که 13 روستای منتهی الیه غربی این جزیره را پوشش خدمات رسانی می دهد و با این اقدام، شمار مصرف کنندگان آب سالم و بهداشتی تولید شده در این مجموعه آبشیرین‌کن به بیش از 10 هزار نفر افزایش می‌یابد.

داوري، ارزش معادل ریالی تجهیزات و عملیات طراحی و نصب این تجهیزات این آبشیرین کن را بالغ بر 250 میلیارد ریال اعلام‌ کرد و افزود: این اعتبار از محل منابع داخلی سازمان منطقه آزاد قشم تامین شده و جابجایی تجهیزات از سایت آبشیرین‌کن شهر قشم به غربی ترین نقطه غرب جزیره نیز توسط نیروهای شرکت آب، برق و تاسیسات قشم انجام شده است.

به گفته وي؛ سازمان منطقه آزاد قشم در حال حاضر علاوه بر هزینه ساخت آبشیرین کن، بابت هرمترمکعب آب تولید شده رقم 140 هزار ریال یارانه پرداخت می کند که این مبلغ در سال به بیش از 80 میلیارد ریال خواهد رسید و همچنین سالیانه رقمی معادل 36 میلیارد ریال نیز بابت یارانه حمل آب پرداخت می شود.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم با تاکید بر اجرای برنامه های کوتاه مدت جهت رفع تنش آبی موجود در جزیره قشم خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در آینده نزدیک دو دستگاه آبشیرین کن نیز در روستاهای دوستکو و نقاشه به بهره برداری خواهد رسید.

محمد محمدحسینی، فرماندار شهرستان قشم نیز در این مراسم با بیان اینکه حل مشکل آب در جزیره قشم کار فردی نیست، بیان کرد: رفع مشکل کمبود آب و تنش آبی موجود در روستاهای غرب جزیره قشم نیازمند حمایت و ورود تمامی دستگاه ها، ائمه جمعه و جماعت، بزرگان، شیوخ، نمایندگان مجلس به روشی جهادی، انقلابی و بدون نمایش های تبلیغاتی به دست متخصصان و جوانان است.

براساس این گزارش آیین بهره برداری از طرح افزایش ظرفیت چهار برابری آب‌شیرین‌کن غرب جزیره قشم با حضور عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد محمدحسینی فرماندار قشم و جمعی از مسئولان اجرایی در محل آبشیرین‌کن روستای باسعیدو در غربی ترین نقطه جزیره قشم برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :