مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد؛

ساماندهی یک هزار و 360 نفر از فعالان صنایع دستی قشم / راه اندازی نخستین فروشگاه دائمی عرضه محصولات صنایع دستی در شهر درگهان

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از ساماندهی بیش از یک و هزار و 360 نفر از فعالان عرصه صنایع دستی قشم و اعطای کارت مهارت خبر داد.

به گزارش فرینا، ایوب زارعی همزمان با هفته صنایع دستی با اعلام این خبر گفت: در یک سال گذشته به منظور ساماندهی صنایع دستی قشم 8 مجوز فروشگاه و کارگاه در رشته های دست سازه های چوبی، سفالگری سنتی، رودوزی‌های سنتی و لباس محلی، تولیدات چرم دست دوز، ساخت سازهای سنتی(عودسازی)، تولیدات دریایی صادر شده است.
وی ادامه داد: برگزاری 16 دوره آموزشی صنایع دستی در رشته‌های گلابتون‌دوزی، دوخت البسه محلی، کیف دوزی با پارچه، برقع دوزی، زیورآلات سنتی، قلاب بافی سنتی و مهارت آموزی 648 نفر در این دوره‌ها بخشی دیگری از اقدامات انجام شده به شمار می آید.
زارعی همچنین به برگزاری آزمون های مهارتی در این حوزه اشاره کرد و افزود: ازمون رشته رودوزی های سنتی در روستاهای گیاهدان، مسن،زینبی، تم گز، درکو، و شهرهای لافت، درگهان، رمکان، طبل و سوزا برگزار شده است.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، ایجاد 30 غرفه دائم فروش صنایع دستی و سوغات محلی در پارک روبروی قلعه تاریخی پرتغالی ها که باعث اشتغال بیش از 100 نفر از تولیدکنندگان محصولات خانگی را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد.
وی با اشاره به راه اندازی خانه صنایع دستی بندر تاریخی لافت و شهر درگهان، شیب دراز و گورزین، اضافه کرد: نخستین فروشگاه دائمی صنایع دستی شهر قشم نیز همزمان با نخستین روز از هفته صنایع دستی افتتاح می شود تا در توسعه کسب و کار فعالان این حوزه موثر باشد.
زارعی در پایان با اشاره به تاریخچه غنی و آداب و رسوم غنی جزیره قشم، تاکید کرد: برندسازی صنایع دستی قشم در راستای توسعه گردشگری پایدار یکی از اهداف ماست و در این راستا آموزش تولید، بسته بندی و توزیع محصولات را آغاز کرده ایم.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :