منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان حلقه اتصال دانشگاه و صنعت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67000
ساعت 08:16 سه شنبه 6 تير 1402
رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان به همراه مصطفی هادوی معاون توسعه، مرتضی جعفرپور معاون پژوهشی، محمد ثابت معاون آموزشی، مریم میرزایی مدیر مرکز رشد، فاطمه محمدی رئیس دانشکده حضرت نرجس(س)، حسین ریاحی مدیر امور پژوهشی و محمد مهدی کامیابی مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان با روح الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش فرینا، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با ارائه گزارشی از وضعیت منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به 25 واحد فعال و اشتغال‌زائی هزار نفر در این منطقه اشاره کرد و گفت: 22 هدف راهبردی برای این منطقه در نظر گرفته‌ایم و به سمت این اهداف در حال حرکت هستیم.

روح‌الله بهرامشاهی به ایجاد انجمن توسعه رفسنجان توسط جوانان دهه 70 و 80 اشاره کرد و افزود: رفسنجان به یک اتاق فکر برای پروژه‌های راهبردی نیاز دارد که با تغییر مسئولین و دولت‌ها، این پروژه‌های راهبردی که نفع آن برای کل شهر است ادامه پیدا کند و روی زمین نماند.

رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان، به رتبه های متعدد این دانشگاه در سطح کشور و بین الملل اشاره کرد و گفت: این دانشگاه با سابقه 11 ساله در مدیریت مرکز رشد، آمادگی تکمیل اکوسیستم فناوری را با کمک و همدلی مسئولین شهر دارد که تکمیل این اکوسیستم به رفع مشکلات صنایع رفسنجان بسیار کمک خواهد کرد و موجب اشتغالزائی فراوان در رفسنجان خواهد شد. 

رضا رنجبرکریمی با توجه به تصویب مجوز پارک علم و فناوری در سفر رئیس جمهور دوره قبل افزود: اگر امروز در تأسیس پردیس علم و فناوری رفسنجان با قوت قدم برداریم، به زودی مجوز ایجاد پارک علم و فناوری را اخذ خواهیم کرد. 

رنجبرکریمی به نام رفسنجان در پردیس علم و فناوری اشاره کرد و گفت: این پردیس برای کل رفسنجان است و نه دانشگاه خاص و توسط یک شورا متشکل از دستگاه‌های ذی‌نفع آن اداره می شود که رئیس آن شورا فرماندار رفسنجان است.

وی، نقش منطقه ویژه اقتصادی در ایجاد رابطه بین صنایع موجود در رفسنجان و دانشگاه را مهم دانست و افزود: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان می تواند حلقه بین مراکز دانشگاهی و مراکز صنعتی در رفسنجان باشد و خود نیز در نهایت با افزایش تولید دانش بنیان، از این کارگشایی نفع ببرد.

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟