رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مطرح کرد:

آمادگی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون برای ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67004
ساعت 11:22 سه شنبه 6 تير 1402
رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: با توجه به استقبال دانشجویان افغانستانی بویژه مردم ولایت هرات برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایران دارند، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون از ظرفیت بسیار بالای به جهت راه اندازی یک واحد دانشگاهی برای استفاده دانشجویان کشور افغانستان دارد و این آمادگی را دارد تا با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی کشور این ظرفیت دانشگاهی را در مرز دوغارون ایجاد نمایند.

به گزارش فرینا، جمشید علی‌پور در دیدار با معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با توجه به تحولات اخیر در کشور افغانستان و محدودیت های ایجاد شده برای ادامه تحصیل، دانشجویان افغانستانی بویژه مردم ولایت هرات تمایل زیادی برای ادامه تحصیل در ایران به دلیل مقرون بصرفه بودن در مرز دوغارون را دارند.

علی‌پور گفت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون از ظرفیت بسیار بالای به جهت راه اندازی یک واحد دانشگاهی برای استفاده دانشجویان کشور افغانستان دارد و این آمادگی را دارد تا با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی کشور این ظرفیت دانشگاهی را در مرز دوغارون ایجاد نمایند.

معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی کشور در این دیدار فرصت های موجود در جهت توسعه فعالیت های صادراتی و وارداتی از ظرفیت های بالقوه این منطقه عنوان نمود و بر استفاده از توانمندی های گسترده تخصصی، آزمایشگاهی و نیروی انسانی دانشگاه آزاد اسلامی بر استفاده هر چه بیشتر از این ظرفیت تاکید نمود.

مجید مشکینی با اشاره به ظرفیت های موجود و امکانات سرمایه گذاری در زمینه ایجاد نیروگاه برق خورشیدی با هدف تامین برق صنایع منطقه و صادرات مازاد آن، از آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای مشارکت و همکاری‌های فی مابین با منطقه ویژه اقتصادی دوغارون خبر دارد.

شایان ذکر است در نشستی طرفین ضمن بررسی دقیق‌تر فرصت‌ها مطرح شده به سمت اجرایی کردن فعالیت‌های مورد توافق گام بردارند و در همین راستا برنامه ریزی جهت برگزاری جلسات مذاکرات تکمیلی در دستور کار خود قرار دادند

در حاشیه این نشست، دفتر نمایندگی دانشگاه آزاد آسلامی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افتتاح و مقرر شد در گام نخست، دوره های توانمندسازی پرسنل و مدیران منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در این دفتر برنامه ریزی گردد.

آخرین اخبار

اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران
مدیر دفتر «مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور» در منطقه آزاد اروند منصوب شد

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟