حضور «سبزوار» در دومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67198
ساعت 18:46 چهارشنبه 28 تير 1402
با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از 700 بسته سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به ارزش 430 هزار میلیارد تومان، در مشهد رونمایی شد.

به گزارش فرینا، دومین نمایشگاه معرفي بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حضور مناطق آزاد هفتگانه و مناطق ویژه اقتصادی نمین، پارسیان، سرخس، دوغارون، بیرجند، سلفچگان، دامغان، سبزوار و یزد، در نمایشگاه بین المللی مشهد آغاز بکار کرد.
700 بسته مربوط به سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، در نمایشگاه بین‌المللی مشهد در معرض دید سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.
در این بسته ها، سطوح مختلف سرمایه‌گذاری تعریف شده و هر سرمایه‌گذار متناسب با فضای سرمایه خود، می‌تواند از یک بسته استفاده کند.
این بسته‌ها عبارت از مطالعات اولیه هر پروژه یعنی سودآوری پروژه، تأمین زیرساخت‌ها شامل زمین، آب، برق و مجوز بی نام صادر شده برای هر پروژه است.
به این ترتیب سرمایه گذار می‌تواند از نظر بازده اقتصادی به اطمینان برسد و چون بیشتر مراحل صدور مجوز طی شده، سرمایه گذار با خیال آسوده‌تر سرمایه‌گذاری کند.
برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه مناطق ویژه اقتصادی و آزاد کشور می تواند ظرفیت های بالقوه و بالفعل این مناطق را به درستی و با کمترین هزینه معرفی کرده تا این مناطق مورد شناسایی و ارزیابی سرمایه گذاران کل کشور و حتی سرمایه گذاران خارجی قرار گیرند.

آخرین اخبار

اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران
مدیر دفتر «مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور» در منطقه آزاد اروند منصوب شد

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟