ضرورت استقرار صنایع تبدیلی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67203
ساعت 15:57 جمعه 30 تير 1402
رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با استقرار صنایع تبدیلی تکمیلی معدنی و کشاورزی در منطقه ویژه اقتصادی استان ارزش افزوده بیشتری عاید خراسان جنوبی می شود.

یه گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا خامه زر، ‌در حاشیه نمایشگاه معرفی بسته های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت: هماهنگی و مدیریت منسجم در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی سبب شد تا  زیر ساخت های آن تامین  و به یکی از مناطق موفق تبدیل شود.

خامه زر افزود: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در زمینه تولید و خدمات سرمایه گذاری و سایت اقماری آن در مرز ماهیرود در حوزه  خدمات بازرگانی فعالیت چشمگیری دارد و قابلیت خوبی برای خراسان جنوبی بشمار می رود. 

وی به استقبال سرمایه گذاران از منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی و جذب سرمایه خوبی هم که در آن انجام گرفته، اشاره  کرد و گفت: صدور مجوزها در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی خیلی روان و بدون مشکل انجام می شود که انتظار می رود سرمایه گذاری های بیشتری در آن انجام گیرد. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: با استقرار صنایع تبدیلی تکمیلی به طور مثال در حوزه معدن و کشاورزی  در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی  ارزش افزوده بیشتری عاید استان شود و از خروج مواد خام هم  جلوگیری شود.

خانه زر ادامه داد: این نمایشگاه ها مخاطبان خاص خود را دارد و صاحبان سرمایه به اینجا رفت و آمد می کنند تا زمینه های سرمایه گذاری را در مناطق مختلف بررسی کنند و اگر بتوانیم منطقه ویژه را خوب معرفی کنیم به طور قطع جذب سرمایه هم خواهیم داشت. 

وی افزود: مرز یکی از پتانسیل های خراسان جنوبی است که می توان مواد اولیه و محصولات کشاورزی را  کشور افغانستان وارد و  در منطقه ویژه بسته بندی کرد و به سایر کشورها صادر کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: از این طریق برای  خراسان جنوبی هم ارز آوری و ارزش افزوده و اشتغال ایجاد خواهد شد و می توان بخشی از این محصولات را به کشورهای ثالث صادر  و بخشی را هم در داخل کشور مصرف کرد. 

خامه زر افزود: تیم اقتصادی استان اعم از بخش خصوصی و دولتی در کنار هم در این نمایشگاه حضور یافته اند تا طی تعامل چند سویه زمینه سرمایه گذاری بیشتر را برای خراسان جنوبی فراهم کنیم.

وی از منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی که زمینه حضور استان را در اینگونه رویدادها و نمایشگاه های بزرگ  فراهم می کند هم قدردانی کرد.

آخرین اخبار

اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران
مدیر دفتر «مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور» در منطقه آزاد اروند منصوب شد

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟