با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، موانع و موضوعات مناطق آزاد جدید بررسی شد

نشست بررسی مسائل و موضوعات مناطق آزاد جدید با حضور معاون اجرایی رییس جمهور، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مدیران اجرایی مناطق آزاد جدید برگزار شد.

به گزارش فرینا، حجت الله عبدالملکی در این نشست گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مناطق آزاد جدید ارائه داد و گفت: مناطق آزاد جدید از بهمن‌ماه سال‌ 1401 و با تصویب اساسنامه‌های آنها، دارای شخصیت حقوقی کاملی هستند. ما در دبیرخانه شورایعالی پیگیر هستیم تا ساختار سازمانی این مناطق، از قبیل انتخاب هیات مدیره و مدیران عامل را طی ماه‌های آتی به سرانجام برسانیم.

عبدالملکی افزود: بحث نهایی کردن طرح جامع توسعه مناطق آزاد جدید از دیگر موضوعات مهم در این مناطق است. همچنین تعیین حدود اراضی متعلق به مناطق آزاد جدید، نهایی کردن بحث صدور سند مالکیت زمین‌های داخل محدوده و فرآیندهای مرتبط با این مناطق در دبیرخانه شورایعالی به صورت جدی و مستمر در حال پیگیری است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه از معاون اجرایی رئیس‌جمهور و مسئول هماهنگی سفرهای دکتر رئیسی به استان‌ها خواست؛ در صورت امکان در همه سفرهای استانی، بخصوص استان‌هایی که منطقه آزاد دارند، منابعی جهت توسعه زیرساخت‌های آنها مدنظر قرار گیرد. 

در ادامه این نشست هریک از مدیران اجرایی به ارائه نقطه نظرات و موانع موجود در مناطق خود پرداختند.

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز پس از شنیدن نظرات و پیشنهادات مسئولین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و مناطق آزاد جدید قول مساعد داد با پیگیری و مساعدت در جهت پیشبرد اهداف مناطق آزاد جدید همکاری‌های لازم صورت پذیرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :