سازمانهاي موفق امروز دانش محورند نه ظرفيت محور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/6729
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي گفت : توسعه يافتگي هر سازمان را در دنياي امروز برپايه دانش است بدين معني که سازمانهاي موفق امروز دانش محورند نه ظرفيت محور.

به گزارش بنا (bena)علي يزداني ، در سي و دومين جلسه هم انديشي مسوولين سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي سخن مي گفت ضمن تبريک ماه مبارک رمضان و آرزوي بهره مند شدن همه همکاران از برکات اين ماه مبارک بر لزوم رعايت موازين ايمني و امنيتي و موضوعات مرتبط با پدافند غير عامل در سطح منطقه تاکيد کرد.

وي در ادامه بر نظم درکارها تاکيد کرد وگفت: کار سيستمي و منظم در همه جاي سازمان بايد مورد توجه قرار بگيرد چرا که هر مقدار سطوح سازماني بالاتر مي رود نظم و کار سيستمي بايد نهادينه تر شود.

مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي با تشريح نتايج منفي کار جزيره اي در سازمانها، از همکاران خود خواست که به صورت زنجيره اي و سيستماتيک فعاليت نمايند.

وي ارتقا کيفي نيروها بسيار مهم دانست و گفت: اگر در يک سازمان تعداد نيروها 2 برابر شود ولي ارتقا کيفي نداشته باشند، جز اين که هزينه هاي مازاد به سازمان تحميل شود هيچ سودي عايد سازمان نمي شود.

رئيس هيئت مديره سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، با اشاره به فرايند انتقال حسابهاي سازمان به بانکهاي منطقه که نتيجه هاي مثبتي در رشد اقتصادي و توسعه منطقه داشته است، بر لزوم ايجاد شرايطي جهت افزايش بهره وري در اين زمينه تاکيد کرد.

وي در مهمترين بخش سخنان خود با رد تئوري "توسعه سازمانها براساس ظرفيت"، توسعه يافتگي هر سازمان را در دنياي امروز برپايه دانش عنوان کرد و با ذکر مصاديق مختلف استفاده از دانش در فرايندهاي سازمان خود مطالبات خود را از واحدهاي مختلف سازمان در اين زمينه خواستار شد.

همچنين در اين جلسه عبدالرضا غلامي از برگزاري قريب الوقوع سومين جشنواره فرهنگي-ورزشي بسيج ويژه مديران صنعت پتروشيمي در منطقه ماهشهر خبر داد و ابراز اميدواري کرد اين دوره از رقابتها با کيفيت و کميت مناسبي برگزار شود.

وي انتشار استاندارد "مدير علوي" را به عنوان يکي از برنامه هاي اين جشنواره اعلام کرد و افزود: اين استاندارد به معني خودنگري مديران است که در سالهاي گذشته اين کار انجام شده و امسال در اين خصوص بازنگري مجدد انجام خواهد شد.

رئيس حراست سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي همچنين با اشاره به 2 همايش سراسري برگزار شده در صنعت نفت با عناوين "همايش فرماندهان بسيج وزارت نفت" و "همايش روساي حراست وزارت نفت در سطح کشور" به موضوعات مطرح شده در اين همايش ها اشاره کرد و گفت: در همايش روساي حراست وزارت نفت از سند چشم انداز حراست صنعت نفت پرده برداري شد و حراست صنعت نفت در اين همايش برنامه هاي تدوين شده خود را ارائه کرد.

گفتني است سي و دومين جلسه هم انديشي مسوولين سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي کليه مديران و روساي واحدهاي مختلف سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي در تالار آفرينش اين منطقه برگزار شد./202

شناسه خبری: 6729

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو