توسعه بندرکاسپین موجب رونق تولید و اشتغالزایی برای جوانان می‌شود

مدیر بخش خصوصی در مجتمع بندری کاسپین، توسعه بندرکاسپین را همراه با رونق تولید و اشتغالزایی برای کشور برشمرد و گفت: با هدف بکارگیری جوانان نخبه و تحصیلکرده استان گیلان تاکنون توانسته‌ایم برای 150 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد کنیم.

به گزارش فرینا، کسری احسانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره اهمیت حمل‌ونقل در رشد اقتصادی اظهار کرد: حمل‌ونقل به دلیل اهمیت بسیار زیاد در اقتصاد دنیا، نیازمند برنامه‌ریزی، توجه جدی و سرمایه‌گذاری کلان است تا بتوان به شرایط مناسب اقتصادی و اجتماعی دست یافت.

احسانی با بیان اینکه تامین و توسعه تجهیزات بندری در مجتمع بندری کاسپین در دستور کار شرکت سرمایه‌گذار بخش خصوص قرار دارد، گفت: با پیگیری‌های انجام شده تجهیزات جدید در حال اضافه شدن به مجموعه ماشین آلات بندری این شرکت است که باعث رونق عملیات تخلیه و بارگیری و توسعه تجارت در این بندر استراتژیک می‌شود. 

مدیر بخش خصوصی در مجتمع بندری کاسپین با بیان اینکه سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در بندر کاسپین صورت گرفته است، افزود: به طور حتم دولت به تنهایی امکان چنین سرمایه‌گذاری را نداشته و ندارد، بنابراین در این مسیر با توجه به ظرفیت قانونی اصل 44 قانونی اساسی از توان مالی و مشارکت بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری استفاده شده و ضرورت دارد در ادامه راه نیز گام‌های بلندتری برداشته شود.

احسانی توسعه بندر کاسپین را همراه با رونق تولید و اشتغالزایی برای کشور دانست و بیان کرد: با هدف بکارگیری جوانان نخبه و تحصیلکرده استان گیلان تاکنون توانسته‌ایم برای 150 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کنیم که با افزایش حجم سرمایه‌گذاری و توسعه این بندر توسط بخش خصوصی، قابلیت افزایش به 250 نفر را نیز دارا است. 

وی با اشاره به اینکه بندر کاسپین از رونق مناسب و رو به رشد برخوردار است، گفت: این موضوع به این دلیل است که میدان‌داری را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم و همین مسئله موجب شده تا توان منطقه آزاد انزلی در حوزه بندری و دریایی ارتقاء پیدا کند. 

مدیر بخش خصوصی در مجتمع بندری کاسپین با بیان اینکه اعتماد به بخش خصوصی منافع بسیاری را برای کشور به همراه داشته و فعالیت‌های صورت گرفته قابل تقدیر است، تصریح کرد: ما با تحریم در همه بخش‌ها از جمله حوزه دریایی و بندری مواجه هستیم و به طور حتم نگاه ویژه به تأمین تجهیزات بندری با توجه و تکیه بر توان داخلی، موجب رونق اقتصاد ایران خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :