تردد در شلمچه از مرز 1 میلیون 400 هزار نفر عبور کرد

بیش از 1 میلیون و 400 هزار تردد از ابتدای ماه صفر تاکنون در پایانه مرزی شلمچه در منطقه آزاد اروند به ثبت رسید.

به گزارش فرینا، پایانه مرزی شلمچه در منطقه آزاد اروند از ابتدای ماه صفر تاکنون، پذیرای خیل عظیم عاشقان اباعبدالله و دلداگان مسیر حسینی است.

این مرز که دومین شاهراه‌ ارتباطی با کشور عراق در غرب کشور است، از ابتدای‌ماه صفر تا پایان روز گذشته، بالغ بر یک میلیون و 400 هزار تردد را تا پایان روز یکشنبه 12 شهریورماه به ثبت رسانده است.

در شبانه روز گذشته در مجموع 90هزار و 234 زائر وارد و 34هزار و 202 زائر از مرز شلمچه خارج شده‌اند. در مجموع روز گذشته تعداد 124 و 436 تردد در این پایانه مرزی به ثبت رسیده است.

بر اساس آمار، تعداد 798 هزار 257 نفر تا کنون از مرز شلمچه کشور را به مقصد راهپیمایی اربعین ترک کرده‌اند. همچنین تعداد 392 هزار و 105 نفر از این تعداد به کشور بازگشته‌اند.

بالغ بر 51 هزار 250 تن از اتباع مقیم کشورمان از مرز شلمچه برای تردد به خاک عراق بهره جسته‌اند و تعداد 16 هزار و 900 تن از این تعداد نیز به کشور بازگشته‌اند.

بر اساس این گزارش، مواکب حسینی و زیرساخت‌های ایجاد شده توسط ستاد اربعین منطقه آزاد اروند، پاسخگوی نیاز زائران در این گذرگاه مرزی خواهد بود. این مواکب در مسیر بازگشت زائران به کشور نیز به امر خدمت‌رسانی تداوم خواهند بخشید.

در محوطه بارانداز تجاری مرز شلمچه، پایانه‌ای برای بازگشت مسافران به شهرهای مبدأ ایجاد شده است که زائران می‌توانند بدون نیاز به تهیه بلیط و مراجعه به پایانه‌های شهری، مرز را به شهرهای خود ترک کنند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :