تشکیل قرارگاه دائمی اربعین در مناطق آزاد کشور

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، در سفر به منطقه آزاد اروند، گفت: در همه مناطق آزاد متولی و معین، قرارگاه دائمی اربعین را تشکیل خواهیم داد.

به گزارش فرینا، غلامرضا خلیلی‌نیا در سفر به منطقه آزاد اروند و در حاشیه بازدید از روند خدمت‌رسانی به زائران اربعین در مرز شلمچه و فعالیت موکب فرهنگ و هنر در این پایانه مرزی، بیان کرد: جا دارد تا در آستانه اربعین حسینی از مقدماتی که طی شد تا در جوار شهدای شلمچه بالغ بر یک میلیون و 500 هزار زائر از اقصی نقاط کشور، از این مرز عبور کنند، قدردانی کنم.

خلیلی‌نیا با بیان اینکه در دو سه سال اخیر، اقدامات چشمگیری در مرز شلمچه رخ داده و در سال جاری نیز این اقدامات، از کیفیت بسیار بیشتری برخوردار شده است، گفت: همتی که در همه دستگاه‌ها به خصوص منطقه آزاد اروند، ایجاد شد یک کار ارزشمند و جهادی بود.

وی، با اشاره به نکته‌سنجی و ظرافتی که در تأمین نیازهای زائر پیش‌بینی شده است، ادامه داد: در روند خدمت‌رسانی یک حلقه مفقوده وجود داشت که آن هم «محتوی» و نیاز زائر به محتوای فرهنگی بود.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تمجید از راه‌اندازی موکب فرهنگ و هنر در پایانه مرزی شلمچه توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، خاطرنشان کرد: در این موکب برای تمامی سنین برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته است که امیدوارم این حرکت جدید، آغازی باشد تا در همه مناطق آزاد متولی و معین، قرارگاه دائمی اربعین را تشکیل دهیم.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :