یادواره چهار هزار شهید شهر آبادان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از برگزاری یادواره بیش از چهار هزار شهید آبادان در دوران دفاع مقدس در سالروز شکست حصر آبادان، خبر داد.

به گزارش فرینا، حجت‌الاسلام هادی زرشناس، ضمن گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس و پاسداشت یاد و خاطره همه شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان دوران جنگ تحمیلی، بیان کرد: خطه اروند در روز پنجم مهرماه (سالروز شکست حصر آبادان) برگزارکننده یادواره شهدای این شهر مقاوم در دوران دفاع مقدس خواهد بود.

حجت‌الاسلام زرشناس افزود: این همایش در حضور سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی ریاست محترم جمهوری برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: یادواره بیش از چهار هزار شهید آبادان در دوران دفاع مقدس، همزمان با سالروز شکست حصر این شهر از ساعت 9:30 صبح روز چهارشنبه هفته جاری در سالن همایش‌های سازمان منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد.

زرشناس یادآور شد: معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با همکاری ناحیه مقاومت بسیج، باغ موزه دفاع مقدس، فرمانداری و شهرداری شهرستان آبادان برگزار کننده این مراسم خواهند بود.

بر اساس این گزارش، محاصره شهر آبادان، در روز پنجم مهرماه سال 1360 به فرمان امام راحل(ره) و در عملیات پیروز ثامن‌الائمه(ع)، با همکاری قوای مسلح (ارتش، سپاه و بسیج) و با همراهی نیروهای مردمی در هم شکست تا این عملیات به باب‌الفتوح شهرت یافته و به دنبال آن، شکست‌های پی‌درپی بر دشمن بعثی تحمیل شود.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :