اهمیت مرز پرویزخان در ترانزیت و تجارت مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق

مدیراجرایی منطقه آزاد قصر‌شیرین در نشست همکاری های مشترک فعالین اقتصادی ایران و اقلیم کردستان عراق گفت:‌ مرز پرویزخان در منطقه آزاد قصرشیرین در ترانزیت و تجارت مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق نقش مهمی دارد.

به گزارش فرینا،‌ نادر نادری در این نشست که در حاشیه نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق برگزار شد افزود: با هماهنگی حوزه معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه برای معرفی ظرفیت‌های منطقه آزاد قصرشیرین در این نمایشگاه شرکت کرده ایم.

نادری گفت: منطقه آزاد قصرشیرین دارای زیرساخت و ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه گذاری است و در حال حاضر 2 مرز پرویزخان و خسروی بیشترین حجم مراودات تجاری در کل مرزهای مشترک ایران و عراق را دارند. 

وی اضافه کرد: تا قبل از پایان سال جاری فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری را در مرز پرویز خان شروع می کنیم و آمادگی همکاری با فعالان اقتصادی اقلیم کردستان عراق را داریم. 

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشرین گفت: تعدادی از فعالان اقتصادی اقلیم کردستان در مرز پرویزخان سرمایه‌گذاری داشته و از این سرمایه‌گذاری رضایت خاطر دارند.

نادری افزود: سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد از حقوق برابر با سرمایه‌گذاران داخلی برخوردار هستند.

وی، آمادگی منطقه آزاد قصرشیرین و استان کرمانشاه را برای ایجاد منطقه آزاد مشترک در مرز پرویزخان اعلام کرد و گفت: دکتر صحرایی استاندار کرمانشاه به طور جدی دستور یگیری این موضوع را صادر کرده اند که در حال پیگیری است. 

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشرین خاطرنشان ساخت:‌ یکی از برنامه های منطقه آزاد قصرشیرین در کنار سرمایه گذاری در بخش های صنعتی، بازرگانی، کشاورزی و اقتصادی، ایجاد پردیس بین الملل دانشگاهی در منطقه آزاد قصر شیرین است که علاقمندان در اقلیم کردستان عراق می‌توانند از خدمات دانشگاهی این پردیس استفاده نمایند. 

نادری همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه با چند سرمایه‌گذار متقاضی سرمایه گذاری در منطقه آزاد قصرشیرین خبر داد.

در این نشست که با حضور فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان اقلیم کردستان عراق و ایران برگزار شد ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی هر دو کشور مورد بررسی قرار گرفت. 

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :