در 6 ماهه نخست سالجاری؛

افزایش 40 درصدی صادرات از منطقه آزادچابهار

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش تولید در این منطقه در 6 ماهه نخست سالجاری از افزایش 40 درصدی صادرات خبر داد.

به گزارش فرینا، محمد هدائی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استفاده از ظرفیت منطقه آزاد چابهار و حضور سرمایه‌گذاران فعال سبب افزایش فعالیت‌های اقتصادی و فزونی صادرات شده است.

هدائی با اشاره به بهره برداری رسیدن واحدهای تولیدی جدید و به نتیجه رسیدن طرح توسعه در این منطقه افزود: در 6 ماهه اول سالجاری میزان صادرات حاصل از تولید در این منطقه نسبت به 6 ماهه اول سال گذشته 40 درصد افزایش یافته و این حاصل ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و ایجاد زیرساخت‌هایی است که سازمان جهت جهش تولید و صادرات و با حمایت از سرمایه گذاران فراهم کرده و تسهیل و تسریع در روند فعالیت‌های اقتصادی نقش بسزایی در این امر دارد.

وی گفت: در نیمه نخست سالجاری تعداد واحدهای تولیدی صادراتی این منطقه با 37 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به 11 واحد رسیده است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: تعداد کشورهای هدف صادرات، افزایش 100 درصدی داشته که درخور توجه است و ما برای عملیاتی کردن شعار سال مبنی بر رشد تولید و در جهت جهش صادرات از تمامی توان و ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :