احداث بزرگترین دیتاسنتر منطقه جنوب شرق کشور در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

مشاور فناوری اطلاعات و هوشمندسازی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: فناوری اطلاعات در کشورهای پیشرفته و دنیای به روز تکنولوژی، به صنعتی تبدیل شده که روی آن سرمایه‌گذاری های بسیاری انجام می‌شود.

به گزارش فرینا، عبدالکریم صابری افزود: تحولات علمی دهه‌های اخیر بر اهمیت اطلاعات افزوده و اطلاعات را به عنوان یک قدرت مهم و هم وزن با قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی در سطح جهان مطرح کرده است. 

صابری اضافه کرد: در واقع می‌توان گفت اگر پروژه‌ای شروع شود و در آن نقشی برای فناوری اطلاعات ديده نشود يا کمرنگ ديده شود، قطعا اين پروژه در آينده با مشکلات زيادي روبه رو خواهد شد.  

وی گفت: امروزه باتوجه به پيشرفت‌هايی که در زمينه هوشمندسازی انجام شده، فناوری اطلاعات از نقش‌هايی چون تسهيل‌گری در امور، تبديل به نقش انجام‌دهنده فعاليت در سازمان‌ها شده است. 

مشاور فناوری اطلاعات و هوشمندسازی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان تصریح کرد: انجام فعاليت با مزايايی چون بهبود کارايی و بهره وری، صرفه جويی در هزينه ها، افزايش امنيت، کاهش میزان خطرات و اتفاقات غیرمنتظره و بسياری مزايای ديگر همراه است، پس آينده در اختيار سازمان‌هایی است که اهميت ويژه‌ای به فناوری اطلاعات داده باشند. 

صابری افزود: به دليل پيشرفت‌های زياد که طی اين چند مدت در منطقه ويژه‌ ‌اقتصادی حاصل شده و وجود آينده‌نگری در سطح مديريتی آن، موضوع فناوری اطلاعات و هوشمند سازی مورد توجه ويژه‌ای قرار گرفته است. 

وی از حمایت منطقه ويژه اقتصادي رفسنجان از شرکت‌های فعال در زمينه فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوشمندسازی گفت و ادامه داد:  زيرساخت هايی برای فعاليت این شرکت‌ها در محيط منطقه ويژه اقتصادي رفسنجان فراهم می‌شود.  

مشاور فناوری اطلاعات و هوشمندسازی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: در زمينه فناوری اطلاعات و اهميت‌ِ داده مطالعات و بررسی‌هایی در منطقه ويژه انجام و طرح‌هایی جهت انجام و تعريف پروژه فراهم شده است که به‌زودی یکی از بزرگترین دیتاسنترهای منطقه جنوب شرق کشور در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ایجاد خواهد شد.

صابری در پایان بیان کرد: به زودي پروژه‌هايی در اين زمينه در منطقه ویژه آغاز خواهد شد و در انجام اين پروژه ها بنا بر تاکيد مديريت مجموعه، از ظرفيت‌های بومی شهرستان رفسنجان استفاده‌ خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :