منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، موتور محرک توسعه خراسان جنوبی

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه خوشبختانه درحال حاضر منطقه ویژه شرایط بسیار خوبی دارد  گفت: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی موتور محرک و بهترین مرکز اقتصادی برای توسعه استان خراسان جنوبی است.

به گزارش فرینا، مرتضی صفدری‌زاده در این نشست ضمن تسلیت شهادت جمع زیادی از مردم مظلوم فلسطین و ابراز همدردی با این مردم اظهارداشت: ما امروز ابراز همدردی خود را با مردم  مظلوم غزه  اعلام میکنیم  چرا که آنها انسانهایی  هستند که مورد ظلم قرارگرفتند.

صفدری‌زاده،  اسرائیل را غده سرطانی دانست که  طی 75 سال گذشته  باعث جریحه دار نمودن  خاطر همه انسانهای آزاده و آزاد اندیش جهان بوده است  افزود: امید است با لطف خدا وائمه اطهار این مصیبت از سر  مردم فلسطین مرتفع شود ورژیم  کودک کش صهیونیستی که بیشترقدرتش به جای اینکه در میدان باشد  در رسانه است ودر عمل حرفی برای گفتن ندارد،  شرایطی ایجاد شود تا هیمنه ساختگی او که برهمه گان ثابت شده است شکست نهایی شامل حالش شود.

وی تاکید کرد: برهمه‌گان ثابت شد که آن گونه که رژیم صهیونیستی با امپراطوری رسانه ای خود جولان میدهد، در عمل به اندازه ای که تبلیغات می‌کند نیست وهمواره سست و بسیار آسیب پذیر است.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی ادامه داد: امید است با رهبری مدبرانه پیشوای مسلمانان جهان حضرت آیه الله خامنه ای و بیداری رهبران سایر  کشورهای اسلامی شرایطی مهیا شود تا وعده الهی که همانا پیروزی مستضعفین بر مستکبرین است محقق و به زودی آزادی قدس شریف و نابودی اسرائیل غاصب را شاهد باشیم تصاویری که از رسانه ها از فلسطین پخش می شود خاطر همه را آزرده میکند ما این ابراز همدردی را رسما اعلام واگر لازم باشد برخود واجب میدانیم از هر گونه کمکی در تحقق این مهم کوتاهی نکنیم.

مسیر منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی جهت توسعه هموار و مشخص است

صفدری‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به گذشته وحال این سازمان پرداخت وافزود: با نگاه به  سیاستهای منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در گذشته وحال  مبرهن است که به لطف خدا آنچه امروز شاهد هستیم  منطقه ویژه اقتصادی مسیر خود را پیدا کرده و تیم مدیریتی آن  توانسته است به خوبی نقشه راهی که برای خود ترسیم کرده  را اجرایی ومحقق سازد.

وی با بیان اینکه در این سالها شرکت‌های تابعه و مستقر در سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی هم توانسته اند به خوبی مسیر خود را پیدا کنند  وامروز انچه که شاهد آن هستیم این است که دلسوزی ها وتلاشها جواب داده است وسربلند هستیم.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز شاهدیم  تدبیر و دلسوزی استاندار خدوم با نگاه ویژه ای که به امر توسعه اقتصادی استان دارند و موفق شده اند که هم افزایی هم نوایی را در استان ودر دستگاههای اجرایی ایجاد کنند آن گونه که در جای جای استان خراسان جنوبی شاهد گامهای توسعه ای باشیم و اینها دست به دست هم داده اند تا برای استان نقطه قوتی باشند و از سویی دیگر هم سازمان منطقه ویژه اقتصادی هم توانسته شرایطی فراهم کند تا ضمن برطرف کردن نقاطی که در ادوار گذشته همه پتانسیل خود را برای رفع آنها به سبب وجود برخی نگاه‌ها میگذاشته، اما امروز صرف توسعه و ایجاد اشتغال و رونق مبادلات تجاری و صنعتی و خدماتی نماید.

صفدری‌زاده افزود: امروز همه استان و همه ارگانها و نهادهای استان اعم از اجرایی، اقتصادی، نظارتی و حتی امنیتی دل در گرو توسعه استان گذاشتند و منطقه ویژه اقتصادی را موتور محرک و در واقع مهمترین مرکز اقتصادی برای توسعه استان می‌دانند و این اعتماد هم فرصتی برای ما است و تعهدی برای ما ایجاد می‌کند تا با رویکرد مناسب و افزایش تلاش‌ها و اقدامات خود بتوانیم بهترین پاسخ را به این نگاه این مثبت بدهیم.

وی با تاکید براینکه باید این نکته را همیشه مدنظر خود قرار دهیم که روزمرگی، در فضای امروز مطلوب توسعه اقتصادی استان نیست هرچند در خود ونگاه شما عزیزان میبینیم که حال که در این سالها تا اینجای کار را با موفقیت امده ایم میتوانیم نقش موثرتری هم داشته باشیم و هم پای نگاه توسعه اقتصادی استان نقش افرینی بیشتری کنیم.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی ضمن قدردانی از همه زحمات استاندار و تیم همراه اعم از معاونین اقتصادی، عمرانی وامنیتی که همه هم دل و هم زبان شده اند، اطمینان داریم که با هدایت و راهنمایی‌های استاندار خدوم  خبرهای خوب و بهتری برای توسعه استان در راه است خبرهایی که بتواند باعث دلگرمی مردم استان شود و تلاش‌ها به نتایج ببیشتری برسد.

صفدری‌زاده از اتفاقات خوبی که در حوزه راه آهن،خطوط هوایی، توسعه راه‌های زمینی و غیره که  در این مدت تحقق یافته خبر داد و افزود: در حوزه جذب سرمایه و سرمایه‌گذار همه استان در تلاش است تا سرمایه‌گذاران بومی را جذب امر مقدس تولید و اشتغالزایی نمایند و برای جذب سرمایه‌گذاران غیر بومی هم برنامه‌های خوبی تدوین شده است.

وی با تاکید براینکه در حوزه توسعه معادن هم فضای بسیار مناسبی ایجاد شده که سبب جهش اقتصادی استان شود، افزود: با وجود این تلاش‌ها و پیگیری‌ها موتورهای محرکی ازجمله منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند نقش آفرینی کند.

کسب سه ایزو توسط منطقه ویژه اقتصادی

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی ضمن قدردانی از تلاش همه همکاران در سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: به همه همکاران و دوستانی که دست در دست هم دادند تا سازمان بتواند سه نشان گواهی بین المللی ایزو  مدیریت را کسب کند خداقوت می گویم چرا که با کسب این ایزو اطمینان خاطر بیشتری برای مخاطبان خود می‌توانیم داشته باشیم و از سویی دیگر مدیریتی که در این سازمان حاکم است مدیریتی تعریف شده و مدون است قائل به شخص نیست از معدود مناطقی هستیم که دارای این نگاه  مدیریت واحد هستیم.

صفدری‌زاده در ادامه به طرح‌هایی که در این سازمان در دست انجام است اشاره کرد و افزود: طرح‌های در دست اقدام طرح‌های بسیار خوبی است هم گزارشاتی که از مدیریت اجرایی دریافت می‌کنیم و هم طی بازدیدهای میدانی که داریم نشان میدهد با وجود فضای اقتصادی کشور که مهار تورم است و نقدینگی بی حساب وکتاب در بازار نیست اینها می‌تواند دلیل خوبی برای توسعه باشد.

وی، تحقق شعار صدور مجوزها در48 ساعت را اشاره کرد وافزود:اگر روزی شعار دادیم  که ظرف 48 ساعت مجوز  صادر می کنیم، امروز زبانزد شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مراکز سرمایه گذاری شده است و از سویی دیگر حضور سرمایه گذاران ملی در استان و در منطقه ویژه اقتصادی نشان از معرفی خوب پتانسیل‌های منطقه است و بیانگر این است که توانسته ایم خود را به نهاد های سرمایه گذاری مطرح کشور معرفی کنیم و این نهادها برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اقدام کنند.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه میلیاردها تومان سرمایه گذاری می شود تا شاهد اتفاق خوب از جمله ایجاد اشتغال باشیم واین بهترین حال خوش است افزود شرایط خوب و زیرساخت‌های مناسبی در مرز فراهم نموده ایم  آن گونه که ما توانسته ایم در حوزه مرز دستاوردهای خوبی داشته باشیم گواه این مطلب صادرات 50درصدی کالا از کشور از طریق مرز ماهیرود است که این امربا همت وتلاش همه دستگاهها از جمله گمرک پایانه مرزی ومنطقه ویژه اقتصادی است.

صفدری‌زاده گفت: ما تنها منطقه ویژه اقتصادی هستیم که دارای یک قطعه منفصله در مرز هستیم که 100هکتار است و دستاورد دیگر این است که دیگر زمینی برای واگذاری در این نقطه از مرز نداریم وبه فکر توسعه هستیم و این تلاش‌ها را اگر بخواهیم با اتفاقاتی که در مرزهای پرسابقه از جمله دوغارون و میلک داشته باشیم، قابل مقایسه نیست و خوشبختانه منطقه ویژه اقتصادی ماهیرود سرامد و پیشرو است.

وی افزود: در این فضای اقتصادی و سیاست های که رهبری فرزانه امسال ابلاغ کردند و رئیس جمهور توانست با تلاش شبانه روزی تورمی که به عقیده برخی از کارشناسان خارجی  1402سال پایان اقتصاد ایران است، اما شاید هیچکس باور نمیکرد که چگونه تورم مهار شود هرچند این را هم باید در نظر بگیریم که وقتی تورم میخواهد مهار شود کنترل نقدینگی را باعث می شود و رونق اقتصادی کمی کند می شود که باید صبور بود.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با تاکید براینکه در مجموع شرایط منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بسیارمطلوب توصیف کرد و  افزود: آن گونه که در جلسات کشوری و در برخی جلسات که نمیدانند بنده ریاست این سازمان هستم، از منطقه ویژه  اقتصادی بیرجند به عنوان مناطق مناسب ایران برای سرمایه گذاری نگاه می‌کنند و حتی در مقایسه با برخی مناطق هم توانسته است بهتر عمل کند و این بیانگر این است که دلسوزی‌ها و  تلاش‌ها جواب داده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :